افزون بر ۹۵ درصد جمعیت روستایی  زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب است

سرپرست شرکت آب و فاضلاب فاروج گفت: در شهرستان فاروج، ۶۵ روستا با جمعیت ۳۱ هزارو ۸۴۲ نفر زیر پوشش این شرکت است که معادل ۹۵.۴۸ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

«مصطفی عرب عامری» با اشاره به اینکه تعداد روستاهای بالای 20 خاتوار شهرستان 72 روستا است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: تا پان سال گذشته روستایی به تعداد روستاهای تحت پوشش اضافه نشده است.

 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب فاروج، تعداد روستاهای مواجه با تنش آبی را 27 روستا عنوان کرد و افزود:  منظور از تنش آبی، نبود آب نیست و عدم تامین آب پایدار به منزله تنش آبی محسوب می شود.

 

عرب عامری افزود: مجتمع هفت روستایی جعفرآباد، مجتمع سه روستایی زینکانلو و مجتمع سه روستایی بیرم آباد، مجتمع سه روستایی خواجه ها، در کنار روستاهایی از جمله مایوان، چوکانلو، ریزه و.... از دیگر روستاهای دارای تنش آبی است.

 

وی گفت: برای این روستاها در قالب دو برنامه بلندمدت و کوتاه مدت چاره اندیشی شده تا به تناسب اعتبارات، این برنامه ها عملیاتی شود.

 

عرب عامری افزود: برای مجتمع هفت روستایی جعفرآباد و مدیریت مصرف آب، حمل آب با تانکر سیار به عنوان برنامه کوتاه مدت و مظالعه آب یابی برای حفر یک چاه عمیق در مجتمع و رینگ با آن از برنامه های بلند مدت به شمار می رود.

 

کد خبر 1175720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha