سهمیه توزیع روغن سرخ کردنی گیلان به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

جوادزاده با بیان اینکه روزانه در گیلان ۷۰ تن روغن سرخ کردنی مصرف می‌شود گفت: در روزهای آینده و با اقدام شرکت‌های پخش، سهمیه توزیع روغن سرخ کردنی گیلان از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «قاسم جوادزاده» شامگاه یکشنبه( ۲۵ اردیبهشت) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که چرا روغن سرخ کردنی در بازار موجود نیست اظهار داشت: از شروع طرح مردمی‌سازی توزیع یارانه‌ها موجودی اقلام اساسی در استان گیلان به اندازه سه ماه وجود داشت.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: در تامین روغن مصرفی بخش خانوار دو مکانیزم وجود دارد یکی اینکه این قلم کالا توسط شرکت‌های پخش از تهران به شکل مویرگی دریافت و در داخل استان توزیع می‌شود و در روش دوم هم توزیع روغن تولیدی سه کارخانه روغن کشی است که در داخل گیلان وجود دارند.

 

جوادزاده با بیان اینکه در دو روز اخیر در سه کارخانه روغن‌کشی گیلان حدود ۵۰ تن روغن تولید شد تصریح کرد: شرکت‌های توزیع هم روز گذشته ۵۰ تن و امروز ۶۰ تن برای توزیع روغن در اختیار داشتند اما مشکلی که در این حوزه وجود دارد این است که دولت به گیلان ۳۰ درصد روغن سرخ کردنی و ۷۰ درصد روغن پخت و پز تخصیص داده است.

 

وی گیلان را مانند سایر استان‌ها از جمله مراکزی که ذائقه مردم آن بیشتر به سمت روغن سرخ کردنی کشش دارد خواند و اضافه کرد: میزان مصرف روغن سرخ کردنی در استان گیلان ۷۰ تن در روز است و طبیعتا توزیع ۳۰ تن روغن سرخ کردنی نیازهای بازار آن را برآورده نمی‌کند.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اتخاذ تمهیداتی برای رفع این مشکل خبر داد و خاطرنشان کرد: تصمیم داریم ظرفیت کارخانه‌های تولید روغن استان گیلان را افزایش دهیم از طرفی قرار شد شرکت‌های پخشی که به شکل مویرگی از تهران روغن با برندهای خوبی را تامین می‌کنند در روزهای آینده سهم بیشتری را به گیلان اختصاص دهند و سهمیه آن را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد برسانند.

 

 

کد خبر 1175727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha