تظاهرات فلسطینیان در سالگرد نکبت

هزاران فلسطینی در چهل و هفتمین سالگرد نکبت تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرانس 24، هزاران نفر از فلسطینیان روز یکشنبه ( 25 اردیبهشت ماه) در سالروز چهل و هفتمین سالگرد نکبت تظاهرات کردند.

 

 

تظاهرات فلسطینیان با حمله شهرک نشینان به مسجدالاقصی همراه شد و پلیس صهیونیستی با نمازگزاران درگیر شد.

 

هزاران فلسطینی همچنین در شهر رام الله کرانه باختری تجمع کردند و پرچم های فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی را علیه صهیونیست ها سر دادند.

 

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 خواستار گرامیداشت 74امین سالگرد روز نکبت (سالروز اشغال فلسطین) با برافراشتن پرچم فلسطین روی پشت بام منازل شد.

 

این کمیته طی بیانیه‌ ای همچنین خواستار بازدید از روستاهای تخریب شده فلسطینی در جریان فاجعه اشغال فلسطین شد.

 

در همین راستا، فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی کمپینی، از تمامی فلسطینیان در داخل و خارج فلسطین دعوت کرده‌اند به مناسبت 74امین سالگرد روز نکبت، پرچم فلسطین را روی خانه‌های خود برافراشته کنند.

 

لازم به ذکر است که 74 سال پیش در 15 می سال 1948 گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت معروف شد.

 

در آن زمان اشغالگران صهیونیست مرتکب بیش از 70 جنایت وحشیانه در حق ملت فلسطین شدند و طی آن بیش از 531 شهر و روستا ویران شد و 774 روستای دیگر به تصرف اشغالگران درآمد و بیش از 800 هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.

کد خبر 1175785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha