کانون‌ های مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند

همتی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد را قلب تپنده فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: کانون‌ های مساجد زمینه ساز اشاعه فرهنگ اسلامی و منشا تحولات فرهنگی در جامعه هستند که در راستای پویایی مساجد باید حرکت کنند.

«قاسم همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: فرهنگ بسترساز رشد و توسعه در هر جامعه‌ای است و فعالیت‌ های فرهنگی تضمینی بر تقویت و ارتقای فرهنگ جامعه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل ادامه داد: راه‌اندازی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی در کشور بود تا اعضای این کانون ‌ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

وی ابراز کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در همه شهر و روستاهای شهرستان اردل فعالیت دارند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و دینی، برنامه‌ های مناسبتی، فعالیت‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی را انجام می‌دهند.

 

همتی به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد یکی از ارزش هایی هستند که انقلاب اسلامی، آنها را دوباره احیا کرد همچنین باید پذیرفت که این اماکن مقدس پیش از پیروی انقلاب اسلامی کارکردی جز عبادتگاه نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی بر فرهنگ مسجد و مسجد روی در بین اقشار مختلف جامعه به مثابه پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی شکل گرفت که این انسجام در قالب هدفی واحد یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شد.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام کارکرد مسجد را متوجه شده اند و در طول تاریخ سعی داشته اند مساجد را تعطیل و یا کارهای آن را محدود کنند ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم از فلسفه تشکیل و تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل، با بیان اینکه این کانون های فرهنگی و هنری مساجد فواید بسیاری برای جامعه داشتند، گفت: وقتی فعالیت این کانون ها را در طی چندین سال از تاسیس مشاهده می کنیم می بینیم که چقدر در عرصه فرهنگ تأثیرگذار بوده اند و موجب کاهش بزهکاری ها در اجتماع شده اند.

 

کد خبر 1175802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha