همسران شهدا در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس مظلوم واقع شدند

استاندار کرمان بر تولید کتاب در حوزه کودک و همسران شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا را با زبان و پیام کودکان و در قالب های مختلف صوتی، تصویری و نقاشی و... معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، دوشنبه(۲۶ اردیبهشت)در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان تولید کتاب در دو حوزه "کودک" و "همسران شهدا" تاکید کرد و گفت: شهدا را با زبان و پیام کودکان و در قالب های مختلف صوتی، تصویری و نقاشی و... معرفی کنیم.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه همسران شهدا مظلوم واقع شدند زیرا همه از شهید می گویند اما از همسر او که بار خانواده را به دوش کشید و مصیبت های پنهان تحمل کرد؛ کمتر گفته شده؛ تصریح کرد: توصیف شهدا از نگاه همسران خیلی مهم است.

 

 


 

وی در همین رابطه با اشاره به اینکه بسیاری از همسران شهدای دوران دفاع مقدس در سنین بالا هستند و ممکن است مصاحبه با آنان بعضاً سخت باشد؛ بر استخراج مصاحبه های همسران شهدای مدافع حرم تاکید کرد.

 

 

 

 

استاندار کرمان به دایره المعارف در حال تدوین دفاع مقدس استان اشاره و تاکید کرد: دایره المعارف یک موضوع کاملاً علمی است که حتماً باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر گزارش دهی دستگاه ها پس از ایام سوم خرداد در خصوص عملکرد خود نسبت به این مناسبت؛ افزود: نمی گوییم معجزه کنید اما نمی شود هم کار را رها کنید زیرا فتح خرمشهر و والفجر ۸ اوج دفاع مقدس بود و خیلی مهم است دستگاه ها برای این مناسبت پای کار بیایند.

 

 

 

فداکار در بخش دیگری از سخنانش اهمیت میزبانی از پیکرهای شهدای گمنام را متذکر شد و در این رابطه تاکید کرد: نسبت به ساخت یادمان شهدای گمنام نباید کوتاهی شود.

 

 

 

وی در پایان تاکید کرد: برای تدفین شهدای گمنام دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها در اولویت باشند زیرا بر جوانان اثرگذار است. 

کد خبر 1175807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha