مبلغان دینی در جهاد تبیین زیبایی‌های دین را نشان دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین صرامی گفت: مبلغان دینی در جهاد تبیین باید زیبایی ‌های دین اسلام و زشتی‌های جبهه باطل را به مردم نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صرامی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قران و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه همه مسئولان و مبلغان دینی و مداحان و به یک تعبیر همه مردم است، اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری در سال های مختلف موضوع تبیین را البته به زبان های متفاوت بیان کردند، گروه خاصی را خطاب قرار ندادند بنابراین همه در انجام جهاد تبیین وظیفه داریم.

 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: اولین وظیفه ما (مبلغان) این است که همین حقیقت یعنی وظیفه همگانی در انجام جهاد تبیین را برای مردم روشن کنند. نباید این تصور ایجاد شود که جهاد تبیین صرفا کار مبلغان و خطبا و منبری ها است بلکه وظیفه مهم مدیران رسانه ای و فرهنگی و تبلیغی کشور، ائمه جماعات مساجد، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نیز است.

 

وی اضافه کرد: مبلغان دینی در جهاد تبیین باید زیبایی های دین اسلام و زشتی های جبهه باطل را به مردم نشان دهند. اگر چهره قشنگ جبهه حق را به مردم نشان دهیم آنگاه مردم به اسلام و انقلاب متوجه می شوند و قطعا وظیفه دینی خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی انجام می دهند.

 

صرامی گفت: دشمن به دنبال تعضیف نظام و انقلاب است و ما در جهاد تبیین باید با داشتن سیر مطالعاتی و عمیق نگری، از طریق نمایان ساختن چهره واقعی جبهه کفر و شرک و دشمنان جبهه انقلاب اسلامی، موجب تقویت نظام و کشور شویم.

 

وی اضافه کرد: مبلغان همچنین باید برای انجام جهاد تبیین از موضوعات روز ایران و جهان آگاه باشند و اطلاعات دقیق را از منابع موثق کسب کنند؛ پس از این کار باید از طریق مطالعه و مشورت با متخصصان و ارتباط با مراکز مطالعاتی، پاسخگوی شبهاتی باشند که دشمن در جامعه مطرح می کند.

 

کد خبر 1175815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha