افرادی هچون ابوالقاسم فردوسی قله سرایش حماسه و پاسداشت حماسه های ایران زمین هستند

عابدی با اشاره به نقش فردوسی در تاریخ ایران اسلامی گفت: افرادی هچون ابوالقاسم فردوسی قله سرایش حماسه و پاسداشت حماسه های ایران زمین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد ، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی در یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر اسلامی ندوشن گفت: دکتر اسلامی ندوشن به حق عمر و زمانه خود را صرف گفتن از فرهنگ، تاریخ و ادب ایران زمین کرد.

 

وی افزود: افرادی همچون ابوالقاسم فردوسی قله سرایش حماسه و پاسداشت حماسه های ایران زمین هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کاری که فردوسی در تاریخ ایرانی اسلامی کرد کمتر کسی کمر به همت آن می‌بست زیرا در زمانه ای که ایران به نوعی تحت تسلط فرهنگ بیگانگان قرار گرفته بود و دوره و زمانه ای که حاکمان وقت کمر بر کمرنگ کردن ایرانیت و اسلامیت ما بسته بودند قد علم کرد و به نوعی قیام کرد.

 

عابدی ادامه داد: فردوسی ضمن این که فرهنگ و ادبیات پارسی ما را پاسداشت و فرهنگ ملی ما را گرامی داشت در برابر کمرنگ کردن و تضعیف مذهب و مکتب ما نیز ایستادگی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: هجوم فرهنگ‌های بیگانه باعث شده که جوانان و نوجوانان ما کمتر با این فرهنگ ناب آشنا باشند و با فرهنگ فردوسی آشنا باشند.

 

عابدی ادامه داد: حکیم فردوسی به حق عامل نگه داشتن و زنده ماندن زبان و ادبیات فارسی بود و این نهایت درایت بوده است که روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را به نام فرهنگ و ادب پارسی نامگذاری کرده اند.

کد خبر 1175872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha