لزوم آفت شناسی و آسیب شناسی  فعالیت ها/ آفت شناسی لازمه هر تغییری است

زرهانی بر لزوم آفت شناسی و آسیب شناسی فعالیت ها تاکید کرد و گفت: چرا که آفت شناسی لازمه هر تغییری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، «سید احمد زرهانی» قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی و آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور که به میزبانی استان هرمزگان و در شهر بندرعباس برگزار شد، به تبیین خاستگاه ستاد اقامه نماز پرداخت.

 

وی با اشاره به پیام های مقام معظم رهبری به اجلاس های سراسری نماز، تداوم و استمرار حیات ستاد اقامه نماز را تا حد زیادی منوط به فعال شدن اقامه نماز در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: ما ناگزیریم در همه زمینه ها و فعالیت ها آفت شناسی و آسیب شناسی نماییم، چرا که آفت شناسی لازمه هر تغییری است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: چند کار مهم در حوزه نماز تاکنون انجام پذیرفته است که عبارتند از: تولید سند بالادستی و تدوین برنامه های بیست ساله ستاد که درخور تحسین و کاملا لازم و ضروری است، لکن در عرصه عملیاتی نمودن اسناد بالادستی معمولا توفیقات درخور توجهی نداشته ایم و لازم است برنامه های راهبردی بازخوانی، روزآمد و با فضای نسل نو که مثابه امانت در اختیار ما معلمین هستند تطبیق داده شود و متعاقب آن بایستی زبان مشترک با فرزندانمان را پیدا کنیم و بازخورد بگیریم.

 

وی به ضرورت درست خوانی و صحیح خوانی نماز در مدارس تاکید و افزود: فرهنگیان و معلمین ما بایستی آموزش قرآن و تعلیمات دینی را در مدارس بصورت جدی دنبال نموده و در این راستا از همه ظرفیت ها بهره بگیرند. چرا که ما باید فرزندانمان را در همان سنین کودکی با فضای معنویات و مساجد و امر نورانی نماز مانوس نماییم، در غیر اینصورت در بزرگسالی با چالش تربیت دینی آنها مواجه خواهیم شد و در نگرش آنها نسبت به فضاهای فرهنگی و دینی و مذهبی تغییر ایجاد خواهد شد.

 

سید احمد زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت و اهمیت کار تشکیلاتی در مدارس تاکید و بیان داشت: کار تشکیلاتی را در بین دانش آموزان توسعه و ترویج دهیم و آن ها را به این سمت و سو جهت داده به نحوی که برایند تربیتی دانش آموزان ما، تربیت انسان های متخلق، ماهر، کارآمد، امیدوار به آینده، حرکت دهنده چرخ های زندگی و موثر در موجودیت کشور، فارغ از افسردگی و خمودگی باشد. چرا که تحقق این امور از ره آوردهای کار تشکیلاتی است. وی همچنین به ایجاد انگیزه در نسل نو به شکل هنرمندانه، جذاب و متنوع تاکید نمود.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت نقش بی­ بدیل معاونین پرورشی و آموزشی و مدیران مدارس در ترویج فرهنگ نماز اشاره و تاکید داشت: حضور چهره­ های برتر و نخبه و همچنین دبیران مدارس به­ ویژه دبیران رشته ­های تجربی و علوم پایه در نماز جماعت تاثیرات شگرف و تعیین­ کننده ­ای را در جذب دانش آموزان به امر نورانی نماز خواهد داشت و شعار اجلاس نماز مبنی بر پیوند مدرسه، مسجد و خانه با نماز بایستی بیش از پیش در سال­ جاری نهادینه نمود. چرا که اگر این پیوند به نحو صحیح و مناسبی بین این سه رکن تربیت مستحکم و استوار گردد بازخورد و نتایج خوبی را در راستای تربیت دینی دانش آموزان شاهد خواهیم بود.

 

وی به ضرورت مشارکت فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا آنها و عموم اقشار علاقه­ مند به شرکت در جشنواره فرهنگی فجر تا فجر نماز تاکید نمود و شوراهای اقامه نماز استان ها و شهرستان ها را به ریاست استانداران و فرمانداران و با حضور معنوی و راهبردی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه به عنوان اتاق فکر نماز و تامین کننده امکانات مورد نیاز ستاد اقامه نماز در راستای عینیت بخشیدن به ماموریت ها و راهبردهای مدنظر تلقی و قلمداد نمود و لازم است در سال حداقل چهار جلسه تشکیل و آموزش و پرورش به عنوان عضو اصلی این شوراها می­تواند نقش اساسی و مهمی را ایفا کند.

 

سید احمد زرهانی بیان کرد: فعالیت­ های پرورشی و فرهنگی و مذهبی در نظام تعلیم و تربیت صرفا در حیطه وظایف و قلمرو حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش نبوده، بلکه بایستی سایر حوزه­ ها و معاونت­ ها در راستای تحقق فعالیت های مذهبی به ویژه در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ انسان­ ساز نماز معاضدت و نقش هم ­افزا ایفا نمایند.

 

در پایان از ابتکار عمل معاونین پرورشی و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری همایش مشترک معاونین ادارات کل استان ها با هدف ایجاد هم ­افزایی بیشتر در پیشبرد برنامه­ ها و اهداف مشترک تشکر و قدردانی نمودند.

کد خبر 1175876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha