کتاب «بررسی جامعه شناختی علل گرایش جوانان به غرب» منتشر شد

کتاب «بررسی جامعه شناختی علل گرایش جوانان به غرب کاری» اثر «مسعود گرامی» و «علی مصلی نژاد» چاچ و روانه بازار کتاب شد.

مسعود گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتاب «بررسی جامعه شناختی علل گرایش جوانان به غرب کاری» با همکاری «علی مصلی نژاد» چاپ و راهی بازار نشر شده است.

 

نویسنده این کتاب افزود: پدیده غرب‌گرایی  وگرایش به غرب از منظر جامعه‌شناسی نوعی تحول فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود که بررسی آن به لحاظ علمی دارای اهمیت است.

 

وی بیان کرد: ازاین‌رو هدف اساسی این کتاب بررسی جامعه‌شناختی علل گرایش جوانان به غرب و فرهنگ غرب است.

 

گرامی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی با ارزش‌ها و فرهنگ درونی شده که کمتر تحت‌تأثیر موقعیت‌ها و شرایط و الگوها قرار گیرند از عوامل اساسی پیشرفت وتوسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه است، تصریح کرد: دراین‌بین الگوها تأثیر بسزایی در ارتقا وتکامل شخصیت نسل جوان و تمرکز نیروهای پنهان و آشکار دارد که دراین‌بین باید هنر به خرج داد ودر مقابل همه الگوی منحرف‌کننده و جذاب، الگوی مناسب و ممتاز را به جوانان معرفی کرد.

 

وی عنوان کرد: سردرگمی جوانان به دلیل بلاتکلیفی در عرصه مختلف اجتماعی و اقتصادی، زمینه گرایش و تشتت افکار آن‌ها برای انحراف و گرایش به انواع هویت‌ها و الگوهای جدید را فراهم می‌کند.

 

این نویسنده با اشاره به اینکه امروزه مهم‌ترین مشکل در این زمینه فقدان بازشناسی فرهنگ گذشته و میراث مادی و معنوی است، خاطرنشان کرد: جوان به دلیل ناآگاهی از ذات و داشته‌های فرهنگی خویش به تمام درها و دروازه‌ها،خواهد کوبید تا شخصیت خود را متناسب با فرهنگ‌های جذاب و مهیج شکل دهد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رشد تربیت اخلاقی، استقلال فکری، پایبندی به ارزش‌های درونی و تبعیت نکردن از الگوهای بیگانه علاوه بر عوامل فردی و روان‌شناختی، حاصل تعامل فرد و شرایط تربیتی جامعه است، عنوان کرد: باتوجه‌به رابطه بین تحقق این فاکتورها در جامعه همراه باپیشرفت اجتماعی و اقتصادی آن در راستای دسترسی به جامعه هدف و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه رشد اجتماعی، اخلاقی و ارزشی ضرورت می‌یابد تا همه نهادهای اجتماعی با هماهنگی و تدبیر به‌منظور رشد شخصیت‌های مستقل، متعهد و بااخلاق وارد عمل شوند.

 

وی افزود:  از خصوصیات متمایز این اثر ارائه نتایج  تلفیق تحقیقات حوزه رسانه و جامعه شناسی است که تلفیقی از نتایج پژوهش های چندین ساله حوزه جامعه شناسی و تحقیقات و تجربیات در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی است.

کد خبر 1175954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha