پشتیبانی از ظرفیت های پژوهشی در حوزه معماری اولویت شورای اسلامی شیراز است

ترابی گفت: پشتیبانی از تمام ظرفیت های علمی و پژوهشی در حوزه معماری اولویت شورای اسلامی شیراز است و بهره گیری از ظرفیت های علمی موجب شده تا شورا نیز به همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» بپیوندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعلی ترابی»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نشست خبری اختتامیه همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» گفت: این همایش گامی موثر با هدف تاکید بر هویت و اصالت در طرح و روایتگری تاریخ و فرهنگ شیراز بوده است که به صورت ملی به همت موسسه فرهنگی هنری «نوآفرین سرور مهر» با دانشگاه شیراز برگزار شده و شورای اسلامی شهر شیراز نیز از آن حمایت کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: توجه به وجوه زیبایی شناختی طرح در اجزا و در ترکیب کلی، گویایی و توان برقراری ارتباط با مخاطب، برخورداری از حس شکوفایی، طراوت و تنوع، خلاقیت و نگاهی نو در فرم و محتوا، نگاهی به سنت و مدرنیته، نگاه کاربردی در طراحی و ساخت و نگاه کاربردی در بستر طراحی داخلی و طراحی شهری و محیطی از اهداف این همایش بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم شاهد حرکت های خوب علمی و پوشش های خبری مناسب در حوزه هایی نظیر این همایش ملی در شهر شیراز باشیم و پشتیبانی از تمام ظرفیت های علمی و پژوهشی در حوزه معماری اولویت شورای اسلامی شیراز است و بهره گیری از ظرفیت های علمی موجب شده تا شورا نیز به این همایش بپیوندد.

ترابی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر از ظرفیت های علمی این همایش نیز بهره خواهد برد و تقاضای ما حضور مجموعه ها در کنار مدیریت شهری برای اتخاذ تصمیمات علمی و پژوهش های علمی است که این همایش ها حرکت جدیدی در این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: استفاده از مبانی علمی در حوزه معماری و شهرسازی در مدیریت شهری موجب ارتقای پروژه های شهری خواهد شد و شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه خود می داند این پل ارتباطی رقم بخورد زیرا بین نهاد تولید کننده علم و نهاد اجرایی باید ارتباط برقرار شود.

ترابی تصریح کرد: در یک عصر جدید تولید علم قرار داریم و ارتباطات فرهنگی بسیار زیاد شده و استفاده از معماری اصیل با استفاده از پژوهش های علمی در شهر حائز اهمیت ویژه است و شورای اسلامی شهر شیراز در هم اندیشی های این حوزه نقش حمایتی ایفا می کند و در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز نیز این نگاه علمی می تواند نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 1175967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha