لزوم تدوین سخنان آیت الله بهجت به‌عنوان میراثی ارزشمند

عباسی با بیان اینکه سخنان آیت الله بهجت باید به عنوان میراثی ارزشمند به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود برلزوم جمع‌آوری و تدوین مجموعه‌ای از سخنان ایشان به‌عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های امروز و آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « اسدالله عباسی» امروز (دوشنبه،۲۶ اردیبهشت) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ این روحانی فقید و عالم پارسا را از شخصیت های برجسته معاصر و جهان اسلام و نیز افتخاری برای گیلانیان عنوان کرد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه آیت الله بهجت اسوه کاملی از تقوا و عارفی ساده زیست بود که به سبب سیره ممتاز عملی، همواره بین مردم ایران و مسلمانان جهان محبوبیتی وصف ناپذیر دارد افزود: سخنان ایشان سراسر پند و اندرز بود.

 

وی با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب که وفات آیت الله بهجت را مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواندند، یادآور شد و بر لزوم جمع آوری و تدوین مجموعه‌ای از سخنان ایشان تاکیدکرد.

 

عباسی اضافه کرد: ایشان مرد عمل بودند و کمتر به گفتار می‌پرداختند و سخنانش نیز سراسر پند و موعظه است که باید به عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.   

 

 

* ملک خانوادگی آیت‌الله بهجت موزه می شود

عباسی تبدیل شدن ملک خانوادگی آیت‌الله بهجت به موزه و یا بنیاد آیت‌الله بهجت با هدف گردآوری آثار، کتب و تدوین زندگی نامه ایشان و ... را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: در جریان اجرای این مهم؛ باید اصل ساده‌زیستی مورد توجه قرار گرفته و بر ابعاد معنوی و مذهبی تمرکز باشد.

 

وی برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت را تلاشی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و فرصتی برای معرفی سیره عملی او به جامعه دانست و افزود: این برنامه باید هدفمند باشد و در اجرای آن از تعامل همه بخش ها بهره گرفت.

 

استاندار گیلان با اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های استانی در جهت اجرای هرچه بهتر مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت(ره)، بزرگداشت دیگر شخصیت‌های برجسته استان از جمله آیت الله رودباری را نیز ضروری خواند و گفت: باید در مسیر بزرگداشت بزرگان و مفاخر استان گام‌هایی اثربخش برداشت زیرا اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، با وجود این افراد بیمه است.

 

در این جلسه فرماندار و امام جمعه فومن، رئیس ستاد بزرگداشت و مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت شهرستان فومن و تعدادی دیگر از اعضای ستاد بزرگداشت، مطالبی و گزارش هایی ارائه کردند.

کد خبر 1175971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha