ارسال ۲۳۴ مقاله دانشگاهی به دبیرخانه همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز»

دهناد گفت: ۲۳۴ مقاله از دانشگاه های مختلف کشور به دبیرخانه همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» ارسال شد و ۴۵ مقاله از این میان در بخش سخنرانی و ۶۱ مقاله در بخش پوستر مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نازنین دهناد»، امروز (دوشنبه 26 اردیبهشت) در نشست خبری اختتامیه همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» گفت: برنامه ریزی برای برگزاری این همایش از سال ۹۹ آغاز شده است و مجوزهای ابتدایی با نامه نگاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گرفته شد و با دانشگاه شیراز وارد مذاکره شدیم که در بخش علمی با ما مشارکت و همکاری داشت.

دبیر اجرایی همایش ملی «جلوه های هنر و معماری مکتب زند و قاجار شیراز» افزود: از پایگاه جهان اسلام نیز کد ISC گرفتیم و با اساتید دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه ارم شیراز و ... نیز همکاری داشتیم و سال ۱۴۰۰ شروع به کار دبیرخانه همایش بود و مقالات پژوهشی دریافت شد.

وی اضافه کرد: ارسال مقاله، ثبت نام و ارسال از طریق سامانه همایش com.navaafarin.conf  به صورت مجازی ارائه شد.

دهناد تاکید کرد: همایش با توجه به ملی بودن با هدف جلوه های تصویری، معماری و شهرسازی و تاثیر آثار هنری بر شهرسازی در دوران زند و قاجار و معرفی سبک های هنری این دوران و ... شکل گرفت و ۲۳۴ مقاله از دانشگاه های مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد و ۴۵ مقاله از این میان در بخش سخنرانی و ۶۱ مقاله در بخش پوستر مطرح شد.

دهناد تاکید کرد: هدف این همایش استفاده از شاخصه ها و هویت و اصالت ایرانی در بحث معماری و شهرسازی بوده است و آثار ارسالی در حوزه معرفی جلوه های تصویری دوران زند و قاجار، تجزیه و تحلیل آثار هنری دوران زند و قاجار، دوران قاجار، احیا و تجدید حیات هنر، شمایل نگاری درباری، نقاشی گل و مرغ،نشانه شناسی و زیبایی شناسی نقوش دوران زند و قاجار، مطالعه، شناخت و معرفی هنرها و سبک های هنری دوران زند و قاجار شیراز، تعامل هنر و ادبیات در دوران زند و قاجار، سنت و مدرنیسم در دوران زند و قاجار، تاثیرات اجتماعی و سیاسی بر تولید آثار هنری دوران زند و قاجارو ... به دبیرخانه ارسال شد و «سید جواد ظفرمند»، دانشیار بخش هنر دانشگاه شیراز، دبیر علمی همایش بود.

کد خبر 1175977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha