برگزاری مانور پناهگیری و خروج ایمن  در خانه های هلال استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور پناه گیری و خروج ایمن درخانه های هلال سطح استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، علیرضا میربهاء الدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ  مانور پناه گیری و خروج ایمن در کلیه شعب برگزار شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: هدف اصلی از اجرای مانور(تمرین) در خانه های هلال ایجاد آمادگی لازم برای مواجهه مناسب و صحیح در صورت وقوع زلزله توسط مردم و جوامع محلی(بدون حضور نیروهای امداد و نجات)  با تاکید بر پناهگیری و خروج ایمن می باشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد : محوریت اصلی اجرای مانور(تمرین)در خانه هلال تا مرحله حمل مصدومین  به منطقه تریاژ می باشد و نیروهای امداد و نجات  در خانه هلال، همکاری و نظارت بر روند اجراء  وحفظ سلامت مجریان در حین تمرین را به عهده دارند.

 

میربهاء الدین گفت : رعایت اصول صحیح پناهگیری به صورت همزمان ،پناهگیری در محیط های داخلی، رعایت اصل حفظ خونسردی و آرامش در مرحله خروج ایمن با مدیریت وحفاظت از سر و گردن و تجمع مردم در پایان مرحله خروج ایمن در محل های امن که از قبل مشخص شده از نکات ذکر شده در حین آموزش می باشد.

کد خبر 1175990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha