خدمات رسانی موکب شهدای فراجا امسال با همکاری کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین افزایش می یابد

حجت الاسلام شعبانعلی با بیان اینکه در پی کاهش شیوع کرونا در سال جاری شاهد افزایش زوار اربعین حسینی در ایام اربعین حسینی خواهیم بود، گفت: خدمات رسانی موکب شهدای فراجا امسال با همکاری کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام، ظهر امروز(۲۶ اردیبهشت) در دیدار با رئیس ستاد مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام، با تقدیر از تلاش ها و خدمات ارزشمند ستاد بازسازی عتبات عالیات، اظهار کرد: نیروی انتظامی علاوه بر وظیفه ذاتی خود در بحث امنیت، روان‌سازی ترافیک و مرز، در بُعد منزلت اجتماعی نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

 

حجت الاسلام «محمد حسن شعبانعلی» با اشاره به مشارکت انتظامی استان در استقرار موکب های اربعین حسینی در مرز مهران و مسیرهای تردد زوار، یادآور شد: یکی از فعالیت های مهم فرماندهی انتظامی استان، برپایی موکب شهدای فراجا در ایام اربعین حسینی است که در سالهای اخیر در این راستا فعالیت  های چشمگیری در خدمات رسانی به زوار داشته است.

 

 مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان ایلام یادآور شد: فراجا همچنین موکب هایی در ایام اربعین حسینی در کربلا و نجف دایر می کند، همچنین در استان‌هایی که زائر پذیر هستند موکب شهدای فراجا فعالیت‌های چشمگیری داشته که هم بُعد منزلت اجتماعی ناجا را بالا برده و هم نوکری خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان داده اند.

وی با بیان اینکه کاهش چشمگیر شیوع کرونا در پی خدمات ارزشمند دولت در این حوزه به انجام رسیده است، گفت: با کاهش میزان شیوع کرونا در سال جاری به طور قطع، جمعیت بسیار زیادی به مرز مهران برای تردد مراجعه خواهند کرد و می طلبد ستاد بازسازی عتبات و کمیته مشارکت های مردمی، در راستا تقویت موکب شهدای فراجا تعامل و همکاری  لازم را بیش از گذشته داشته باشد.

 

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته  مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان نیز در این دیدار، اظهار کرد: امسال ۱۳ استان معین شامل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، مرکزی، سمنان، مازندران، لرستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، البرز، تهران و قم به عنوان استان‌های معین در استان ایلام به ویژه شهر مهران در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زوار  با برپایی موکب مستقر خواهند شد.

 

«سید محمد علوی فر» تصریح کرد: همچنین ادارات اوقاف و امور خیریه ۶ استان هم علاوه بر این ۱۳ استان در ایام اربعین حسینی در قالب برپایی موکب به زوار اربعین خدمات رسانی خواهند داشت و  مجموعه آستان قدس رضوی هم جدا از استان خراسان رضوی در مرز مهران حضور خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: از امسال به مدت ۹ سال ایام اربعین حسینی در فصل گرما خواهد بود که با توجه به آن باید به مسائل بهداشتی، نوع غذا و ماندگاری غذا توجه شود، چرا که در فصل گرما ماندگاری غذاها کمتر می شود و باید سریعاً نسبت به توزیع آن، اقدام شود

کد خبر 1176001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha