اُنس گرفتن نوجوانان با قرآن کریم موجب مصون ماندن آنها در برابر معضلات می‌شود

استاندار کردستان گفت: انس گرفتن نوجوانان با قرآن کریم موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و‌ مصون ماندن آنها در برابر معضلات خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی با گرامیداشت ایام سالروز سفر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه استمرار و تداوم برکات سفر معظم در استان مهیا کنیم.

 

 

وی افزود: در سطح استانی و شهرستان‌ها باید هر ماه یک جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در برنامه باشد و در خرداد بدلیل اینکه یک جلسه عقب هستیم دو جلسه برگزار خواهیم کرد.

 

 

استاندار کردستان با بیان اینکه صرفا برگزاری جلسات مهم نیست و باید خروجی موثری از جلسات دیده شود، تصریح کرد: باید مبتنی بر تجربیات و بروندادهای سنوات قبل برنامه‌ها دیده و طراحی شود تا گرفتار روزمرگی نشویم.

 

 

زارعی‌ کوشا آموزش را مهمترین موضوع برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: هرچه مقابله کنیم و کشفیات افزایش یابد باز هم باید مقوله آموزش را گسترش دهیم.

 

 

وی اذعان کرد: در آموزش و پرورش باید به این مهم توجه شود چرا که آموزش دوران نوجوانی در ذهن فرد ماندگار است و باید کارشناسان به مدارس ورود یابند و آموزش روشن و شفاف در حوزه مسائل مختلف به دانش‌آموزان ارائه دهند تا در معرض آسیب قرار نگیرند.

 

 

استاندار کردستان به بحث آموزش‌های غیر مستقیم پرداخت و گفت: اگر بخواهیم کسی شغل و کار داشته باشد و دچار اعتیاد نشود باید دامنه آموزش‌های مهارتی و غیررسمی افزایش یاید که اداره‌کل فنی حرفه‌ای باید آموزش و مهارت‌‌های کاربردی را مدنظر قرار دهد.

 

 

زارعی کوشا یادآور شد: بخش دیگر آموزش‌های غیر مستقیم آموزش فرهنگی و قرآنی است و معتقدم زمانیکه فرزندان با قرآن انس بگیرند در معرض آسیب نخواهند بود و ارتباط با قرآن و نماز آنها را از آسیب‌ها نجات می‌دهد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید دید چقدر از جوانان نمازخوان هستند و چه تعداد از دانشجویان اهل نماز هستند، افزود: باید آنها را با مفاهیم دینی آشنا کرد و به آنها یاد داد تا از آسیب‌ها دور بمانند.

 

 

استاندار کردستان اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است و باید با برنامه‌ریزی مدون روی این موضوع کار شود تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

 

 

وی عنوان کرد: متاسفانه اهتمام ما کم شده و زمانیکه رهبر می‌فرمایند باید ده میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم باید روی این موضوع اهتمام ورزیم.

 

 

زارعی کوشا همچنین به موضوع اشتغال افراد بهبود یافته پرداخت و گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال این افراد فراهم  و مهارت لازم به آنها آموزش داده شود.

 

وی خواستار توجه به بانوان بهبود یافته و بانوان سرپرست خانوارشد و اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی لازم در این موارد نیز انجام شود تا بتوان قدم‌های موثری را در این راستا برداریم.

 

 

استاندار کردستان بیان کرد: زمان‌هایی که در اختیار ماست امانت محسوب می‌شود و باید با تصمیماتی که در جلسات و زمان مسئولیت اتخاذ می‌کنیم در برابر مردم پاسخگو باشیم.

 

 

زارعی کوشا تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان به استانداری برای تجهیز گرمخانه‌ها را اقدامی ارزشمند در این راستا خواند و گفت: باید شهرداری نیز نسبت به راه‌اندازی مکان جدید گرمخانه‌ها اقدام کند.

 

 

وی به هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و گفت: با یارانه‌هایی که به مردم داده شده توان خرید مردم افزایش یافته و مردم می‌توانند حداقل نیازهای خود را تامین کنند.

 

کد خبر 1176016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha