فروش ۲۷۰ میلیارد ریالی بخش مجازی و ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش حضوری

رمضانی از فروش ۲۷۰ میلیارد ریالی کتاب در بخش مجازی و ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش حضوری نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:تاکنون ۱۷ گزارش شامل ۷ مورد در بخش ناشران خارجی و ۳ مورد در بخش ناشران داخلی تخلف به اثبات رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی در نشست خبری ششمین روزسی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که عصر امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر ناشران خارجی در 68 غرفه مستقر شده‌اند و برای برخی غرفه‌ها درخواست افزایش پنج تا هشت متری متراژ غرفه اعمال شده است. میهمانان خارجی که اخیرا از نمایشگاه بازدید کرده‌اند شامل رئیس اتحادیه نویسندگان سوریه، رئیس اتحادیه ناشران سوریه و سفیر سنگال هستند. معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر عامل پست نیز از جمله مهمانانی بودند که اخیرا از نمایشگاه بازدید کردند.


سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران از فروش 270 میلیارد ریالی کتاب در بخش مجازی و 400 میلیارد ریال در بخش حضوری خبر داد و افزود: در حال حاضر خدمت‌رسانی به ناشران و مردم با حداکثر توان انجام می‌شود.خدمات پلیس راهور در روان سازی ترافیک مصلی و خدمات وزارت بهداشت در اجرای طرح واکسیناسیون قابل تقدیر است.بیشترین مراجعه برای واکسیناسیون از سوی افراد بالای 70 سال برای دریافت دز چهارم و از سوی کودکان بالای 5 سال برای دز اول است.

 


مدیر عامل موسسه خانه کتاب در پاسخ به این سوال که اگر کتبی در نمایشگاه به اتمام رسیده باشد، آیا می‌تواند از سوی ناشر تامین شود، گفت: اتمام کتب غرفه‌ها را به فال نیک می‌گیریم و هیچ محدودیتی برای تامین  مجدد کتاب نداریم.

 

رمضانی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین روز از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نمایشگاه بازدید کرد، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد در جریان فرایند عرضه آثار ناشران مختلف  قرار گرفت.

 

وی در مورد تخلفات ناشران اظهار داشت: تاکنون 17 گزارش واصله بررسی شده که 7 پرونده در خصوص ناشران خارجی و 3 مورد در خصوص ناشران داخلی حکم صادر شده است. عمدتا موضوع تخلف عرضه کتب خارج از قوانین نمایشگاه بوده است.

 


رمضانی با اشاره به ممنوعیت غرفه کانون پرورش فکری به دلیل تخلف در سال 98 یاد آور شد: با وجود اینکه از ممنوعیت این مجموعه در نمایشگاه ناراحت هستیم اما این مساله بیانگر پایبندی مسئولان نمایشگاه و همچنین کانون پرورش فکری به قوانین است.

 


گفتنی است، سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم  تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه 1401 در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می شود.

کد خبر 1176019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha