حمایت رئیس اتاق بازرگانی گرگان از طرح جدید دولت برای اصلاح یارانه‌ها/ دولت آبرویش را گذاشت و ما باید از آن حمایت کنیم

چوپانی با بیان اینکه دولت برای اجرای طرح جدید اصلاح قیمت کالاهای اساسی شجاعانه عمل کرده است، گفت: این طرح نتیجه خوبی دارد و به نفع مردم و تولیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» امروز در نشست خبری با بیان اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، اظهار کرد: ما دیدگاه های بخش خصوصی را در موضوعات مختلف با دولت در میان می‌گذاریم. دولت هم برای اینکه بتواند از نظرات بخس خصوصی استفاده کند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ایجاد کرده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: در جلسه ای که اواخر سال گذشته با وزیر اقتصاد داشتیم موضوع تعادل بخشی قیمت محصولات کشاورزی را مطرح کردیم که به تصویب رسید و با پیگیری‌های وزارت اقتصاد امسال شاهد افزایش قابل توجه قیمت تضمینی محصولات مهمی مانند گندم هستیم.

 

وی افزایش قیمت گندم را یکی از آثار تعامل و گفتگوی دولت با بخس خصوصی عنوان کرد و افزود: تا پیش از این دست دولت در جیب کشاورزان بود اما با افزایش قیمت‌ها، تعادل برقرار شده و با افزایش درآمد کشاورز معیشت این قشر هم بهبود پیدا خواهد کرد.

 

چوپانی گفت: با اصلاح قیمت ۴ قلم کالای اساسی ۱۵ هزار میلیارد تومتن درآمد نصیب کشاورزان می شود که می توانند برای توسعه و مکانیزاسیون بخش کشاورزی از آن بهره بگیرند.

 

وی گفت: ما کشور ۸۰ میلیون نفری هستیم اما سرانه مصرف بسیاری از کالاها در داخل بیش از دیگر کشورهاست. سال گذشته دولت ۱۶ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی هزینه کرد که مابه التفاوت آن ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: دولت در این طرح نفعی ندارد و هدفش فقط سالم سازی اقتصاد است و باید بابت این شجاعت به دولت دستمریزاد بگوییم.

 

وی با بیان اینکه این طرح نتیجه خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دولت آبرویش را برای اجرای این طرح گذاشته و با توجه به منافع آن برای تولیدکننده و مصرف کننده همه باید از آن حمایت کنیم.

 

کد خبر 1176020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha