طوفان گلستان را در نوردید/ هنوز گزارشی از خسارت‌ها اعلام نشده است

طوفانی با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت شهرهای غرب و مرکز گلستان را در نوردید و به سمت شرق استان در حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، از حوالی ساعت ۱۸ امروز شاهد وقوع تندباد شدید از سمت غرب استان بودیم.

 

براساس گزارش‌ های هواشناسی طوفان با سرعتی معادل ۷۲ کیلومتر بر ساعت شهرهای غرب و مرکز استان را در نوردیده است.

 

وزش تندباد شدید سبب قطعی گسترده برق در شهرها و روستاهای مختلف شده و همچنان هم در بسیاری از مناطق درگیر طوفان شاهد خاموشی هستیم.

 

طوفان به سمت شرق استان در حال حرکت است و هواشناسی گلستان هشدار داده که ممکن است سرعت تندباد در این مناطق افزایش پیدا کند.

 

خیزش گرد و غبار حتی در مناطق جنوبی استان نیز از دیگر پیامدهای وزش تندباد عصر امروز و امشب است.

 

«محمود محمدقلی پور» در این باره اظهار کرد: تندباد از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه امروز از غرب استان آغاز شد و به مرکز رسید. این تندباد به تدریج به سمت شرق استان در حال حرکت است و پیش بینی می‌شود بر سرعت آن افزوده شود.

 

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان درباره فعالیت این سامانه ناپایدار در استان گفت: این شرایط تا بامداد فردا ادامه دارد.

 

تا کنون از خسارت‌ های احتمالی این پدیده آب و هوایی در گلستان، گزارشی اعلام نشده است. هرچند تصاویری از شکستن درختان، آسیب به تیرهای برق و خودروها و منازل مسکونی شهروندان در فضای مجازی منتشر شده است.

 

پیش از این و در روزهای گذشته نیز هواشناسی گلستان درباره احتمال وقوع تندباد در استان هشدار داده بود. بر اساس پیش بینی هواشناسی، برای فردا رگبار و رعد و برق‌ های محلی دور از انتظار نیست.

 

طبق پیش بینی هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه، موقتاً جوی نسبتاً پایدار برای استان پیش بینی می‌ شود و از جمعه بار دیگر سامانه ناپایدار در استان حاکم خواهد شد.

 

کد خبر 1176033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha