مراکز علمی کاربردی نباید کمتر از ۵۰۰ دانشجو داشته باشد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مراکز علمی کاربردی نباید کمتر از ۵۰۰ دانشجو داشته باشد تا دخل و خرج آنان با هم هماهنگی داشته باشد چرا که کمتر از این تعداد دانشجو، صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حامد باقری فراهانی» عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علمی - کاربردی خراسان شمالی بیان کرد: دانشگاه های علمی - کاربردی باید آزمایشگاه ها و کارگاه های مناسبی داشته باشند تا دانشجویان را آموزش مهارتی دهند که این مهم می طلبد تا تعداد دانشجو بیش از 500 نفر باشد که این امکانات برای آنان فراهم شود.

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: آموزش دروس در رشته های علمی - کربردی به دلیل اینکه مهارت افزایی است با سایر دانشگاه ها متفاوت است و دانشجویان به صورت عملی و آزمایشگاهی آموزش می بینند که باعث دانش افزایی آنان در زمینه مهارت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست دانشگاه به سمت رشته های جدید و کارآفرین است، افزود: دانشگاه های علمی - کاربردی باید به جایگاه واقعی و منزلت خود دست یابد و در آموزش عالی کشور به برند تبدیل شود که این مهم  را باید محقق کنیم.

 

باقری فراهانی افزود: علم باید موجب رونق اقتصادی در جامعه شود و اگر این مهم اتفاق نیفتاد مشکلات زیادی در جامعه ایجاد خواهد شد، علم و دانش باید به رشد اقتصادی کمک کند و فرایند آموزش باید باعث افزایش مشاغل در حرفه های مختلف شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم گفت :دشمنان، نگران تولید علم و دانش، توسعه مراکز علمی، میزان حضور نخبگان در مجامع بین المللی و تعداد بالای دانشجویان در ایران هستند.

 

«حسن ناهیدی» با بیان اینکه دانشگاه ها خاستگاه های تحولات کشور هستند، افزود: دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه علم همراه با عمل است که به دلیل کاربردی بودن رشته ها دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می توانند به صورت مستقیم در سطح جامعه به ایفای نقش بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست، گفت: در حوزه میزان قبولی در دانشگاه ها در شرایط خوبی در سطح کشور قرار داریم اما مباحث زیرساخت ها و امکانات باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ در این آیین «مرتضی تشکری» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان شمالی معرفی و از خدمات «علی بادامی» قدردانی شد.

 

 

 

کد خبر 1176045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha