آیت الله بهجت(ره) از بزرگترین پشتوانه های معنویت انقلاب است

آیت الله فرحانی با بیان اینکه آیت الله بهجت(ره) از بزرگترین پشتوانه های معنویت انقلاب است گفت: باید جریان احیای هویت و سابقه تاریخی، علمایی، انقلابی، فقهی، معنوی و سیاسی گیلان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «عبدالکریم فرحانی» در مراسم بزرگداشت آیت‌الله «محمدتقی بهجت» که امروز(دوشنبه،۲۶ اردیبهشت) در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به مطالبه های رهبری، حضور در فضای مجازی را از مطالبه های مقام معظم رهبری به ویژه از جوانان دانست و گفت: امروز جوانان انقلابی و هنرمند حساسیت حضور در عرصه فضای مجازی را درک کرده اند و با خلاقیت و ابتکار این فضا را به دست گرفته اند.

 

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دومین مطالبه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: رهبر انقلاب یکی از مهمترین نقاط برجسته انقلاب را گسترش فضای معنوی دانستند که در کنار اخلاق اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر لزوم آماده سازی فضای جامعه برای رشد معنویت، رشد اخلاق معاشرتی را یکی از آرمان های انقلاب دانست و تصریح کرد: برترین آرمان و آرزو رهایی از بردگی شهوت و غضب است.

 

آیت الله فرحانی با بیان اینکه علاوه بر خصلت های اخلاقی باید معنویت را نیز دنبال کنیم گفت: رهبر انقلاب به مسئله رشد معنویت، توحید و رسیدن به قله های معنوی تاکید دارند.

 

وی آیت الله بهجت(ره) را یکی از بزرگترین پشتوانه های معنویت انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم گیلان قدردان خوبی برای آیت الله بهجت هستند.

 

این شاگرد آیت الله بهجت بازگشت به هویت تاریخی را مطالبه سوم مقام معظم رهبری عنوان و با بیان اینکه گیلان گنجینه ای از علما است اذعان کرد: گیلان با داشتن شخصیت های بزرگی همچون آیت الله بهجت، میرزا کوچک جنگلی، میرزا حبیب الله رشتی، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله ربانی املشی از استان های کم نظیر در این هویت تاریخی است.

 

وی تاکید کرد: باید جریان احیای هویت و سابقه تاریخی، علمایی، انقلابی، فقهی، معنوی و سیاسی گیلان تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب استقامت است تصریح کرد: رهبر انقلاب مقتدرترین، خوش‌فکرترین و با برنامه ترین رهبر در دنیاست و باید ایشان را بشناسیم و به جهان بشناسانیم.

 

* طی سال های اخیر شاهد جهش فعالیت‌های فرهنگی بودیم

سردار «محمد عبدالله پور » نیز در این مراسم با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد جهش فعالیت های فرهنگی بودیم تصریح کرد: در راستای تولید محصولات چندرسانه ای با محوریت مفاخر ملی و مذهبی استان از جوانان و نوجوانان این استان در عرصه فضای مجازی کمک گرفتیم.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به پویش «بهجت عارفان»، حضور جوانان و نوجوانان انقلابی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی را نشانه تداوم انقلاب دانست.

 

وی با بیان اینکه دشمن با هجمه فرهنگی به دنبال آسیب به کشور است اظهارکرد: تولیدات فرهنگی ما از چنان عظمت و صلابتی برخوردار است که دشمن با همه هزینه کردها و ساز و کارهایش نمی تواند کاری از پیش ببرد و مغلوب است.

 

عبدالله پور با اشاره به نماهنگ «سلام فرمانده» با حضور ۳۱۳ کودک نونهال، آن را از کارهای فرهنگی اثرگذار دانست و تصریح کرد: مشکلات اقتصادی با تدبیر دولت سیزدهم حل می شود و این دوره را پشت سر می‌گذاریم.

 

گفتنی است در این جلسه مستندی کوتاه از زندگی میرزا محمود بهجت، پدر آیت الله العظمی بهجت اکران شد و سپس برنامه کافه گفتگو که گفتگویی با فرزند آیت الله بهجت بود به نمایش گذارده شد. رونمایی از چند اثر چندرسانه‌ای اختصاصی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

 

کد خبر 1176048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha