برگزاری جشنواره سراسری نماز با عنوان «فجر تا فجر» در استان کهگیلویه و بویراحمد

جشنواره سراسری علمی، پژوهشی و فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» با هدف شناسایی آثار فاخر از بهمن ماه گذشته آغاز و تا بهمن امسال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام «رضا قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسئولیت همگانی است که از یک سو نیازمند تبیین و انتشار نگرش‌ها و ارزش‌ها و از دیگر سو مستلزم زمینه‌هایی است که همسو با باورهای دینی و هماهنگ با نگرش‌های توحیدی است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خلق شکوه معنویت برای ایران و اسلام در دوران معاصر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم به ویژه جامعه نخبگانی در شئون مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی همواره از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده و تداوم این آرمان همواره از رسالت های فعالان فرهنگی است.

 

حجت الاسلام قاسمی ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی را از نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: ستاد اقامه نماز با استعانت از الطاف الهي و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه های فرهنگی و با بهره گیری از توان ظرفیت های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نسبت به برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان « فجر تا فجر » اقدام می کند .

 

این مسئول فرهنگی مخاطبان این طرح را هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه، فرهنگیان، طلاب، دانشجویان، دانش آموزان و علاقه مندان دانست و اظهار کرد: محورها و موضوعات جشنواره علمی و پژوهشی شامل فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (رضوان الله علیه) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب هاي اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداري، نماز و بهره وری و نماز و سلامت معنوي است.

 

وی موضوعات فرهنگی و هنری را از دیگر موارد این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز ، مسجد و عبادت، فیلم های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن گرافی، بازی های رایانه ای و استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز ، اذان و مسجد، نرم افزارهای کمک آموزشی نماز (رایانه ای و تلفن همراه)، بازی ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی از موضوعات این جشنواره است.

 

حجت الاسلام قاسمی بخش ادبی این جشنواره سراسری را شامل قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه هاي انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان عنوان کرد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد به قالب های جشنواره اشاره و افزود: علمی و پژوهشی شامل تألیف، مقالات، رساله دکتری و پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی، فرهنگی و هنری شامل کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، نقاشی، خوشنویسی، طرح های گرافیکی و عکس و استوری در شبکه های اجتماع، قالب ادبی شامل شعر، داستان، قصه، نمایش نامه نویسی و فیلم نامه نویسی، سرگرمی و آموزشی شامل بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی (رایانه ای و تلفن همراه) است.

 

وی به زمان ثبت نام و نحوه ارسال آثار اشاره کرد و گفت: علاقه مندان می توانند از اول اردیبهشت 1401 لغایت 20 آذر 1401 در استان محل سکونت خود از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه از کلیه برگزیدگان مرحله استانی و کشوری با تقدیم هدایای ارزنده تقدیر خواهد شد، یادآور شد: آثار ارسالی به این جشنواره به صورت دو مرحله ای استانی و کشوری ارزیابی و داوری خواهند شد که مرحله استانی از 20 آذر لغایت 20 دی و مرحله کشوری از 20 دی لغایت پنجم بهمن ( از بین آثار برگزیده مرحله استانی ) صورت خواهد گرفت.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد به راه های ارتباطی دبیرخانه جشنواره مستقر در ستادهای اقامه نماز استان اشاره کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی ، namaz.irسامانه پیام کوتاه: 1000017کاناهای جشنواره در شبکه های اجتماعی: noor_namaz@ دبیرخانه جشنواره واقع در گلستان 15 ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 1176095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha