برخورد دستگاه قضا با متخلفان در حوزه آرد و نان

احمدی گفت: در بحث آرد و نان اگر احتکار و یا عرضه خارج از شبکه اتفاق بیفتد علاوه بر رسیدگی بر آن تخلف، در دادگستری پرونده قضایی تشکیل شده و در این حوزه حبس تا ۲ سال، حبس تا ۲۰ سال و تعطیلی محل کسب و جریمه ها را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابراهیم احمدی» شب گذشته (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین بیان کرد: یکی از برنامه های دولت سیزدهم اصلاحات اقتصادی است و این اصلاحات اقتصادی هم به لحاظ ضرورت و هم به لحاظ منافعی که برای اجتماع دارد نیازمند این است همه اقشار جامعه از این موضوع حمایت کنند.

 

معاون دادستان قزوین ادامه داد: بخشی از این حمایت به عامه مردم مربوط می شود که بپذیرند سیاست را و همراهی داشته باشند و بخشی از همراهی هم متوجه دولت و دستگاه قضایی و تعزیرات است که بر این موضوع نظارت داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: دادستان کل کشور، رئيس کل دادگستری و تعزیرات بعد از این اصلاحات اقتصادی که رخ داد تأکید دارند بر اینکه هم نظارت ها تشدید شود و هم برخوردهای بازدارنده اتفاق بیفتد.

 

احمدی اعلام کرد: در حوزه آرد و نان وظیفه نظارت هم بر عهده اتحادیه ها است که بر واحدهای صنفی نظارت کنند و هم بر عهده اتاق اصناف و هم کمیسیون نظارت استان و جهاد کشاورزی و در همه این زمینه ها اتفاقات خوبی رخ داده است.

 

وی توضیح داد: بر این اساس برنامه هایی برای تشدید بازرسی ها اتفاق افتاده هم اینکه جلسات متعدی برای انجام اقدامات بازدارنده برگزار شده است تا در حد امکان این تخلفات به صفر نزدیک شود یکی از کارها راه اندازی سامانه هوشمند نظارت بر عرضه آرد و سامانه هوشمند نظارت بر کار نانوایان است.

 

معاون دادستان قزوین تصریح کرد: این سامانه حدود یک ماه است که راه اندازی شده است خیلی از تخلفات را دارد آشکار می کند و به ندرت پیش می آید نانوایی دچار تخلف شود و در این سامانه شناسایی نشود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر تخلفی رخ دهد به طور حتم شناسایی شده و برخورد های لازم هم صورت می گیرد و در بحث آرد و نان اگر احتکار و یا عرضه خارج از شبکه اتفاق بیفتد علاوه بر رسیدگی بر آن تخلف، در دادگستری پرونده قضایی تشکیل شده و در این حوزه حبس تا ۲ سال، حبس تا ۲۰ سال و تعطیلی محل کسب و جریمه ها را داریم.

 

کد خبر 1176131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha