کاهش التهاب و بازگشت آرامش به بازار گلستان/ محتکران نقره داغ شدند 

چند روزی است که طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها آغاز شده و با اینکه در روزهای نخست اجرای طرح شاهد ازدحام مردم در فروشگاه‌ها و کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ بودیم اما با تدبیری مسئولان اکنون شاهد آرامش‌ در بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از‌ گرگان، چند روزی از آغاز طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه ها می گذرد. هرچند در روزهای ابتدایی شاهد ازدحام مردم در فروشگاه ها و کمبود برخی کالاهای اساسی از جمله مرغ و روغن بودیم اما اکنون آرامش به بازار برگشته و مشکلی هم در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

 

این را استاندار گلستان، معاون اقتصادی او و بسیاری از مسئولان هر روز اعلام می‌کنند و البته حضوری گذرا در فروشگاه های سطح شهر هم نشان می دهد اقلام مختلف از جمله روغن، شیر، پنیر، ماست، ماکارونی، مرغ و تخم مرغ و ... به اندازه کافی موجود است.

 

در این بین اما برخی از فروشگاه ها تخلفاتی دارند که لازم است دستگاه های نظارتی، در شرایطی که بخشی از مردم همچنان در شوک این افزایش قیمت ها هستند با محتکران و گرانفروشان برخورد جدی و قاطعی داشته باشند.

 

یکی از شهروندان لیست خریدش را در فضای مجازی منتشر کرده بود که مشخص بود یکی از فروشگاه های زنجیره ای روغن ۸۱۰ گرمی را به مبلغ ۷۰ هزار تومان یعنی حدود ۷ هزار تومان گرانتر از قیمت های جدید می فروشد. از این دست گزارشات شهروندی در فضای مجازی استان بسیار است و کافی است متولیان نظارت بر بازار نظارت های خود را تقویت کنند.

 

با اینحال در روزهای اخیر شاهد کشف انبارهای احتکار کالاها در گوشه و کنار استان هستیم و مردم انتظار دارند دست این مفسدان اقتصادی از سفره آنان کوتاه شود.

 

نمونه آن کشف انبار احتکار روغن در شهرستان علی آبادکتول است. سرهنگ "الیاس تازیکه" در این باره اظهار کرد: طرح عملیاتی مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، در دستور کار ماموران پلیس امنیت شهرستان قرار گرفته است.

 

فرمانده انتظامی علی آبادکتول افزود: در این راستا ماموران موفق شدند طی عملیاتی تعداد ۱۲۵ حلب روغن ۵ کیلویی جامد و ۱۲ حلب روغن ۲.۷۰۰ کیلویی و تعداد ۲۶۶ عدد بطری روغن مایع  که مجموعا به مقدار یک هزار و 252 کیلوگرم در انبار مغازه ای احتکار شده بود را کشف کنند.

 

وی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار کالای کشف شده 900 میلیون ریال برآورد شده است. ضمن اینکه در این عملیات یک متهم هم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.

 

در خان ببین هم روغن های احتکار شده از سوی تیم های نظارتی کشف و ضبط شد. " محمد دنکوب" اظهارکرد: در ادامه نظارت های قضایی بر بازار  42 تُن روغن خوراکی احتکار شده در خان ببین کشف شده است.

 

رئیس حوزه قضایی بخش خان ببین گفت: با گزارش مردم،  42 تُن روغن  در خان ببین کشف شد که 30 تُن در یک مرغداری متروکه و مابقی در انبار سه واحد تجاری و یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای این شهر کشف شد. 

 

دنکوب افزود: همچنین 3 تُن برنج  خارجی و 3 تُن قند هم با گزارش های مردمی کشف و توقیف شده است. 

 

وی ادامه داد: برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شد و این کالاهای اساسی هم پس از تعیین تکلیف پرونده، با نظارت دستگاه قضایی در بازار توزیع خواهد شد. این کالاها در گشت های نظارتی مشترک دادگستری، تعزیرات، نیروی انتظامی و اداره صمت کشف شده است.

 

اقدام دولت در اصلاح نظام‌ پرداخت یارانه ها از نظر کارشناسان اقتصادی تنها راه علاج و نجات اقتصاد کشور است. موضوعی که مورد استقبال بخش خصوصی هم قرار گرفته است و رئیس اتاق بازرگانی گرگان که نماینده بخش خصوصی در استان گلستان نیز محسوب می شود معتقد است دولت در اجرای این طرح آبرویش را گرو گذاشته و لازم است از آن حمایت شود.

 

کد خبر 1176150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha