برگزاری جلسات آموزشی نظام فهما در ستاد استانی آذربایجان‌شرقی

سلسله جلسات آموزشی و توجیهی رویداد ملی فهما ۴ با حضور کارشناسان معین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و کارکنان ستاد استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از استان آذربایجان‌شرقی، سلسله جلسات آموزشی و توجیهی رویداد ملی فهما 4 با حضور کارشناسان معین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و کارکنان ستاد استانی با هدف بررسی راهکارهای جلب مشارکت حداکثری اعضای کانون‌‎ها فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

«محمد هادی نیا» مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی در این جلسات با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه موجود در سطح کانون‌های فرهنگی هنری استان برای رونق برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی مساجد اظهار داشت: این رویداد طی سال‌های گذشته ضمن ایجاد فضای رقابتی میان کانون‌ها، عاملی برای تحرک، پویایی و خلاقیت در فعالیت های مسجدی بوده است.

وی با بیان این‌که رصد لحظه‌ای فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون های مساجد در مناطق شهری و روستایی دیگر قابلیت و امکان سامانه بچه های مسجد در قالب رویداد ملی فهما بوده است، اظهار داشت: امروز شناختی ارزشمند از کانون های فعال استان داریم و قطعا این شاخت در عرصه حمایت های مادی و معنوی اثرگذار خواهد بود.

هادی‌نیا با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب سه شبستان و 12 رواق تخصصی در عرصه های مختلف یادآور شد: رویداد ملی فهما منجر به تقویت کانون های فعال در عرصه های تخصصی نیز شده است، افزون بر این منجر به ثبت برنامه ها و فعالیت‌هایی شده که گاه از دید رسانه‌ای مورد غفلت واقع شده بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی افزود: به زودی آئین‌نامه اجرایی چهارمین رویداد ملی فهما به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و همچنین مدیران مسئول کانون های فرهگی هنری مساجد استان ابلاغ خواهد شد، تا زمینه مشارکت حداکثری با آگاهی دقیق از شیوه‌نامه‌های اجرایی فراهم شود.

کد خبر 1176156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha