آموزش قدرت «نه گفتن» به دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارد

حسینی گفت: قدرت «نه گفتن»، مهارتی است که آموزش و پرورش باید به دانش آموزان بیاموزد که در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس گفت: آموزش ‌و پرورش به دلیل اینکه جامعه هدف گسترده ای را در حوره تعلیم و تربیت تحت پوشش دارد در پیشگیری از اعتیاد نقش موثری می تواند ایفا کند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: مدارس از موفق ‌ترین اماکن برای اجرای اقدام‌ات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر هستند و تمام افراد جامعه نیز باید در مقابل مواد مخدر به خود مراقبتی بپردازند.

 

وی اضافه کرد: کم هزینه ترین راهکار کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری است و مدارس با ارائه آموزش و آگاهی بخشی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیر بسزایی دارند.

 

حسینی تاکید کرد: نوجوانان و جوانان هدف سودجویان حوزه مصرف مواد مخدر و روانگردان ها هستند و از ارتباط خانواده ها با آموزش و پرورش است و برای آگاه‌ سازی، اطلاع‌ رسانی و آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان‌ گردان ‌ها باید استفاده مطلوب به عمل آوریم.

 

وی ادامه داد: قدرت «نه گفتن»، مهارتی است که آموزش و پرورش باید به دانش آموزان بیاموزد که در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان نقش بسزایی دارد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اعلام کرد: طرح «یاری گران زندگی» الگوی خوبی برای خود مراقبتی دانش ‌آموزان است و با هدف آموزش به دانش ‌آموزان و خانواده ‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در مدارس اجرایی شده تا مدرسه به مکان زندگی و فضای لذت‌ بخشی برای یادگیری تبدیل شود و اقدامات آموزش ‌و پرورش فارس در اجرای طرح قابل تقدیر است.

 

کد خبر 1176158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha