شهرستان قلعه گنج میزبان جشنواره فیلم و عکس سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان

حجت دهقان گفت: جشنواره فیلم و عکس از سری برنامه‌های سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان است که به میزبانی شهرستان قلعه گنج در حال برگزاری است.

«حجت دهقان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: جشنواره فیلم و عکس از سری برنامه‌های سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان است که به میزبانی شهرستان قلعه گنج در حال برگزاری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه گنج افزود: اجرای این جشنواره به انجمن فیلم شهرستان قلعه گنج محول شده است تا با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی منطقه این جشنواره را به نحو مطلوبی برگزار کنند.

 

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند در موضوعاتی همچون کانون خانواده، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف، مهربانی، ایثار و شهادت، نماز، مهدویت، مقاومت، مسجد و ولایت آثار تولید کنند.

 

دهقان ادامه داد: بخش عکس موبایلی نیز به این جشنواره افزوده شده تا زمینه حضور دانش آموزان در این جشنواره فراهم شود و آنها با شرکت در جشنواره عکس موبایلی قرآن و عترت بیشتر با آموزه‌های دینی و هنر عکاسی آشنا شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه گنج ابراز کرد: علاقمندان تنها تا فردا ۲۸ اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به شماره ۰۹۰۲۸۵۰۳۱۶۳ در پیام رسان واتس آپ ارسال کنند به آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند ترتیب اثر داده نمی شود.

 

وی اضافه کرد: عکس ها به صورت فایل اصلی ارسال شود و در صورت نیاز مستند عکس ها نیز ارسال شود.

 

دهقان زبان هنر را یکی از  رساترین زبان ها دانست و اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره فیلم و عکس قرآن و عترت، ترویج تولید فیلم در حوزه دین و قرآن و عترت است چرا که جشنواره های اینچنینی زمینه ترغیب فیلم سازان به تولید محتوا در این زمینه ها فراهم می کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه گنج یکی از خلا های موجود در شهرستان قلعه گنج را نبود سالنی برای برگزاری همایش ها و جشنواره ها برشمرد و افزود: با توجه به شرایط موجود آئین اختتامیه جشنواره فیلم و عکس قرآن و عترت پنجشنبه شب در یکی از خیابان های سطح این شهر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به تجلیل از آثار برتر، عنوان کرد: به ۱۰ نفر از افراد برگزیده لوح تقدیر همراه با کارت هدیه ۲ میلیون ریالی اهدا می شود.

 

دهقان با یادآوری این مطلب که جشنواره فیلم و عکس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قلعه گنج و موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) عنبرآباد در حال برگزاری است، گفت: یکی از رویکرد های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان رعایت عدالت در اجرای برنامه های فرهنگی است و در همین راستا اجرای جشنواره فیلم و عکس سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به این اداره سپرده شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه گنج در خاتمه یادآور شد: دبیری این جشنواره را خانم شهدوستی برعهده دارد که با همکاری محسن بامری، ام البنین محمدی و بهزاد دستجردی و دیگر هنرمندان در حال برگزاری این جشنواره هستند.

کد خبر 1176163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha