مسئولان باید با قاطعیت تمام با محتکرین و اخلال گران برخورد کنند

حجت الاسلام فاطمی نسب ،گفت: مسئولان باید با قاطعیت تمام با محتکرین و اخلال گران در توزیع کالاهای اساسی و افزایش قیمت های غیرقانونی برخورد کنند.

حجت الاسلام جواد  فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به رفع موانع شکوفایی اقتصاد و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی،گفت: در مسیر شکوفایی اقتصادی کشور موانع بسیاری وجود دارد یارانه غیر هوشمند یا ارز ترجیحی یکی از این موانع و معضلات بزرگ است یارانه ای که بجای اینکه در انتهای زنجیره مصرف در سفره های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره مصرف در جیب واردکنندگان قرار می گیرد تاجایی که گاهی یارانه ۱۵ میلیون نفر در جیب یک نفر می رود .

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: آمارهای بانک مرکزی و اقتصاد دانها می گویند تا ۷۰ درصد ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب یک عده خاص و محدود می رود ولی امروز با توزیع عادلانه و مردمی سازی یارانه ها دولت مانع رانت خواری و ایجاد و تداوم فساد شده است .

 

 

وی خاطر نشان کرد: همه مردم به اشکالات اساسی کشور در حوزه اقتصاد آگاهی دارند و این بیماری نظام اقتصادی یک میراث بجا مانده از دهه ۵۰ تاکنون است که از دهه آخر عمر رژیم طاغوت شروع و پس از انقلاب نیز علی رغم تلاشهای انجام شده ولی به سامان مطلوب نرسیده است . 

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب ، تصریح کرد :موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مردم وجود دارد ،حذف ارز صورت نگرفته بلکه یارانه هوشمند انجام شده که بجای اینکه به دست دلال برسد به جیب مردم پرداخت شده تا مردم خودشان برای سبد غذایی خود تصمیم بگیرند.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد: عده ای به دنبال احتکار و برهم زدن نظم بازار هستند خوشبختانه تیم بازرسی شهرستان میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی که در یک انبار احتکار شده بود کشف و ضبط کردند .

 

 

کد خبر 1176172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha