لزوم پیش بینی فضای کتابخانه ای در مراکز تجاری بزرگ

ایمانیه گفت: مراکز استان ها به کتابخانه های بزرگ نیاز دارند و با ایجاد تحول در خصوص توسعه کتابخانه ها باید لزوم ساخت کتابخانه در مراکز تجاری پیش بینی شود و به این شرط مجوز ساخت به آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» که به میزبانی شهر شیراز برگزار شده است، گفت: شیراز به عنوان «دارالعلم» باید در حوزه کتابخوانی پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

 

استاندار فارس افزود: گرایش به سمت فضای مجازی باعث کاهش میزان کتابخوانی شده و باید کتاب حقیقی و کتاب مجازی هر کدام جای خود را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: امروز برخی از کشورهای غربی به احیای کتابخانه ها و کتاب‌ های حقیقی مجددا روی آورده اند و ما باید کتابخانه های دولتی و دانشگاهی را به کتابخانه‌ های عمومی تبدیل کرده و از این فضاها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده کنیم.

 

استاندار فارس تاکید کرد: مراکز استان ها به کتابخانه های بزرگ نیاز دارند و با ایجاد تحول در خصوص توسعه کتابخانه ها باید لزوم ساخت کتابخانه در مراکز تجاری پیش بینی شود و به این شرط مجوز ساخت به آنها ارائه شود.

 

وی ادامه داد: از فضاهای مساجد، هتل ‌ها، ترمینال‌ های مسافربری، مترو برای توسعه فضای کتابخانه ‌ای در استان باید استفاده کنیم و خانواد‌ه‌ ها نیز می توانند کتابخانه‌ های خانوادگی ایجاد کنند.

 

وی تصریح کرد: عمومی کردن کتابخانه‌ های موجود و ایجاد کتابخانه‌های عمومی باید در اولویت باشد و امیدواریم همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها» موجب رفع مشکلات حوزه کتابخوانی باشد.

 

استاندار فارس ادامه داد: استانداری فارس از مصوبات همایش که قابلیت اجرا در استان را داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

 

خاطر نشان می شود، همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی، ایده ها، الگوها و تجربه ها»، از صبح امروز به میزبانی شیراز آغاز شده و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1176189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha