حماسه فتح خرمشهر یکی از مصادیق «جهاد تبیین» است

حجت الاسلام رضایی گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان حماسه فتح خرمشهر برای نسل امروز و آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «عیسی رضایی» امروز (۲۷اردیبهشت) در جلسه کمیته امور مردمی و روحانیت ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان با اشاره به میزبانی استان از شهدای گمنام و شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: روحانیت نقش بسزایی در تبیین این مناسبت‌ها دارد.

 

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه روحانیت در مقاومت 35 روزه خرمشهر نقش داشته است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رهبری و فرماندهی این مقاومت 35 روزه را یک روحانی بر عهده داشت و اگر شهید حسین شریف را در خرمشهر شهید نمی کردند خرمشهر سقوط نمی کرد.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پرچمدار مقاومت بود و یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان این مناسبتها است و باید مولفه‌ها و آموزه‌های مقاومت و پیروزی برای نسل امروز بیان شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه استقبال خوبی از دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمدارن انقلاب در استان شده است، بیان داشت: علمای مازندران در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش بسزایی داشتند و آثار قابل توجهی در این موضوع به دبیرخانه ارسال شده است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به تشکیل دبیرخانه استانی این جشنواره ادامه داد: برای رصد اطلاعات و دریافت آثار این حوزه نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌ها هستیم و دبیرخانه باید تقویت بشود.

 

وی تصریح کرد: قریب 400 شهید طلبه و روحانی در استان داریم و امروز نهادها وظیفه دارند جلوه‌های حماسه حضور و نقش شهدای روحانی را با درخششی که در دفاع مقدس، انقلاب و جبهه مقاومت داشتند به نسل امروز و آینده نشان بدهند.

کد خبر 1176211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha