اجرای ۲۳۰ کیلومتر فیبر نوری در استان مرکزی

لطفی از اجرای ۲۳۰ کيلومتر طول شبکه فيبر نوری در استان مرکزی طي سال گذشته خبر داد.

«علیرضا لطفی» با اشاره به عملکرد شرکت مخابرات منطقه مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: اجرای 230 کيلومتر طول شبکه فيبر نوری در استان مرکزی طي سال گذشته از جمله فعالیت های این شرکت بوده است.

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: با تلاش همکاران ما در مخابرات منطقه مرکزی وضعيت توسعه طول شبکه فيبر نوری  مطلوب گزارش شده به طوریکه به 4384 کيلومتر در سال جاری  رسيده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ کیلومتر توسعه شبکه کابل مسی در ۷ شهرستان و همچنین 1500 پورت شبکه فیبرنوری برای۱۵۰۰ مشترک در سال گذشته فراهم شده است.

 

لطفی با بیان اینکه تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخشها اعم از صوت و دیتا از سال ۱۳۸۲ تاکنون، یعنی ۱۸ سال افزایش نیافته است، گفت: این در حالی است که در این مدت علاوه بر تورم روزافزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش داشته است.

 

 

خصوصی شدن شرکت مخابرات کاهش سودآوری و افزایش بی رویه قیمت ها شده است

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی، گفت: خصوصی شدن شرکت مخابرات، باعث کاهش سودآوری است و مخابرات ایران را با زیان های جبران ناپذیری مواجه ساخته است و مصوبات و قوانین ناقص و یک طرفه و عدم تغییر تعرفه‌ها و افزایش بی رویه قیمت تجهیزات مخابراتی را به همراه داشته است.

 

وی به بدهی 200 میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی و سازمان های دولتی و مردم به مخابرات استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: محقق نشدن مطالبات، طرح‌های توسعه‌ای را با کندی مواجه کرده است.

 

مهندس لطفی افزود: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از بدهکاران به مخابرات مردم هستند و بقیه مربوط به ادارات و سازمانها هستند و این در حالی است که اپراتورها و شرکت هایی در استان هستند که خدمات نقدی به مردم ارائه می دهند اما بیش از ۳۰ ماه است که بدهی خود را به مخابرات پرداخت نمی کنند.

 

این مقام مسئول همچنین به افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی  اشاره کرد و ادامه داد: این سرقت ها در کنار شرایط تحریمی، مشکلات زیادی را برای مخابرات در تامین مجدد این تجهیزات ایجاد کرده است.

 

۴میلیارد تومان خسارت حاصل از سرقت تجهیزات مخابراتی

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه سال گذشته خسارت حاصل از سرقت تحهیزات ۴ میلیارد تومان بوده است اضافه کرد: در این راستا همکاری و مساعدت مردم در صورت مشاهده سرقت ها در اطلاع رسانی به پلیس ۱۱۰ وسایر نیروهای امنیتی در کشف سرقت‌ها نقش آفرین است.

 

وی گفت: ۶۰۳ هزار تلفن ثابت در استان وجود دارد و مخابرات به ازای صدور هر صورتحساب تلفن ثابت باید مبلغی را به بانک پرداخت کند، این درحالی است که بیش از ۵۰ درصد خطوط ثابت استان مرکزی هزینه صورتحسابشان حدود ۶ هزارتومان است و شرکت مخابرات ترجیح می‌دهد صورتحسابی برای این مشترکان صادر نکند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در ۱۲ سالی که مخابرات خصوصی شده، بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد به دولت پول پرداخت کرده است و این پول به جای اینکه سهم توسعه شبکه مخابراتی شود در مسیر دیگری استفاده می شود که نیاز است دولت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد.

 

مدیر مخابرات منطقه مرکزی در ادامه با بیان اینکه هر خط تلفن در بهترین شرایط بالای ۱۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد، گفت: بیش از ۳ و نیم میلیارد هزینه نگهداری سیم های تلفن است.

 

بدهی ۲۰۰ میلیارد ریالی دستگاه های اجرایی،سازمان های دولتی و مردم

 

لطفی در ادامه بدهی دستگاه‌های اجرایی و سازمان های دولتی و مردم این استان به مخابرات را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: محقق نشدن مطالبات، طرح‌های توسعه‌ای را با کندی مواجه کرده است.

 

مدیر شرکت مخابرات منطقه مرکزی، با بیان اینکه طی یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار پورت تلفن ثابت افزایش داشته ایم،گفت: این تعداد در ۶۷ کافوی نوری و ۲۱ مرکز سوئیچ بوده است از سال گذشته باطری ۱۲۱ کافوی نوری و همچنین باطری ۴۷ مرکز شهری و روستایی و ۲۰۸ سایت bts و همراه اول نوسازی شده است‌.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار مشترک همراه اول با ضریب نفوذ ۹۷ و ۶ دهم درصدی و همچنین ۱۴۸ هزار و ۳۰۰ مشترک دیتای ثابت در استان وجود دارد، گفت: ضریب نفوذ آن بر اساس خانوار ۳۲ و نیم درصد است و نفوذ تلفن ثابت در استان مرکزی ۴۱ و ۷۷ صدم درصد است که از متوسط کشوری بالاتر مي باشد.

 

 انتهای پیام/

 

 

کد خبر 1176218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha