برگزاری چهارمین اجلاسیه هیئت رئیسه فدراسیون بین ‌المللی زورخانه‌ ای و پهلوانی در شیراز

صفرپور گفت: شیراز میزبان چهارمین اجلاسیه هیئت رئیسه فدراسیون بین ‌المللی زورخانه‌ ای و پهلوانی خواهد بود که با حضور ۲۵ مهمان خارجی از هشت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر صفرپور» امروز (سه شنبه 27 اردیبهشت) در کنفرانس خبری با موضوع «تشریح برنامه های هفته پهلوانی و زورخانه ای» گفت: شیراز میزبان چهارمین اجلاسیه هیئت رئیسه فدراسیون بین ‌المللی زورخانه‌ ای و پهلوانی خواهد بود.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: این اجلاسیه بین المللی از 28 تا 31 اردیبهشت با حضور 25 مهمان خارجی از هشت برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: جشنواره «رسم جوانمردی» نیز به مناسبت هفته بزرگداشت فرهنگ ورزش زورخانه ‌ای و پهلوانی و تجلیل از برترین ‌های این حوزه در این برنامه های گنجانده شده است.

 

صفرپور تاکید کرد: ورزش زورخانه‌ ای و پهلوانی در فرهنگ ملی و اسلامی ما ریشه دارد و ترویج این ورزش‌ ارزشمند بومی به صورت حرفه ای موجب تحکیم این ورزش سنتی کهن ایرانی-اسلامی در سطح جهان خواهد شد.

 

وی با تاکید بر ابعاد اثرگذاری رشته های ورزشی گفت: ورزش در عرصه فرهنگ های ملی، عمومی و حرفه ‌ای اثرگذار هستند و باید با استفاده از ظرفیت ورزش به ارتقاب فرهنگ عمومی کشور کمک کنیم.

 

کد خبر 1176238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha