ضرورت همراهی همه دستگاه ها برای رفع معضل پساب فاضلاب شهر بندرعباس

بختیار گفت: برای رفع معضل پساب فاضلاب شهر بندرعباس همه دستگاه‌ها باید شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس را همراهی و حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « محسن بختیار »، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو پس از بازدید میدانی از روند پیشرفت پروژه توسعه و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در جلسه ای ویژه در جریان اقدامات انجام شده در خصوص طرح بزرگ انتقال پساب فاضلاب شهر به صنایع غرب بندرعباس قرار گرفت.


در این جلسه ابتدا دکتر شجاعی مدیر عامل شرکت تخصصی تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس با بیان جزئیات و موانع پیش روی طرح، تامین به موقع نقدینگی و ایجاد رویکردی اساسی برای تامین آب صنایع از پساب فاضلاب بجای دریا را بسیار ضروری برشمرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و محیط زیستی  الگوی تامین اب طرحهای بزرگ صنعتی در بندرعباس بجای هزینه های گزاف و شیرین کردن آب شور دریا باید به سمت تعامل با شرکت زیر ساخت و تامین آب پایدار از طریق باز آفرینی پساب فاضلاب شهر سوق داده شود.


دکتر شجاعی در ادامه به تلاش همکاران شرکت زیر ساخت در کاهش آلودگی پساب فعلی ونزدیک کردن ان به شاخصهای استاندارد علی رغم ورودی خارج از ظرفیت و محدودیتهای امکاناتی تصفیه خانه فعلی فاضلاب، اشاره کرد و خواستار توجه جدی وزارت نیرو برای تحقق آرزوی مردم بندرعباس در رفع مشکل تخلیه پساب فاضلاب به دریا شد.


در ادامه این جلسه دکتر محسن بختیار معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو، طرح توسعه فاضلاب شهر بندر عباس و انتقال پساب به صنایع را طرحی بزرگ و تحول ساز قلمداد و اظهار کرد: آنچه امروز به صورت میدانی بازدید کردم و توضیحاتی که همکاران شر‌کت زیرساخت ابراز داشتند همه نشان می دهد که کار عظیمی در جریان است و باید ساز و کاری ایجاد کنیم که با تامین نقدینگی و توجیه پذیری اقتصادی ان، انشاالله در زمان پیش بینی شده به سرانجام برسد.

وی افزود: البته من با توجه به ساختاری که در شرکت زیر ساخت شکل گرفته و سهامداران توانمندی که در اجرای این کار مشارکت کرده اند مطمئن هستم هدف نهایی محقق خواهد شد و در این مسیر به شکل همه جانبه از شرکت زیر ساخت حمایت کرده و امیدوارم سایر دستگاههای مرتبط نیز با درک اهمیت این کار بزرگ حمایت و همراهی داشته باشند.


شایان ذکر است در این جلسه مهندس حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز با برشمردن اقدامات انجام شده توسط این شرکت در روند پیشرفت طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس و انتقاب پساب ان به صنایع افزود: با عنایات خدای منان و و در‌سایه همدلی و هم افزایی دستگاهها شاهد تلاشی همه جانبه برای رفع مشکل مزمن پساب فاضلاب هستیم و امیدوارم با تخصیص مستمر بودجه و تامین منابع مالی  کار طبق برنامه و بدون فرصت سوزی به پایان برسد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1176245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha