لزوم چاره اندیشی برای کاهش غریق در دریا/توجه به اقتصاد دریا محور ضروری است

حسینی پور با اشاره به منویات رهبری مبنی بر بهره مندی استان ها از سواحل دریا، گفت: باید برای اقتصاد دریا برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۲۷اردیبهشت) در جلسه ساماندهی عمرانی سواحل با بیان اینکه هنوز مجموعه سواحل استان بلاتکلیف و بلاصاحب است،‌ اظهار کرد: سواحل استان متاسفانه رها است باید برای استفاده درست از این موهبت الهی تدبیر شود.

 

 استاندار مازندران با اشاره به دستور رئیس دولت سیزدهم برای آزادسازی سواحل استان مازندران، گفت: مدیریت سواحل از ابعادمختلفی مهم و ضروری است.

 

وی با بیان اینکه خطر جانی و انسانی زیبنده نیست و باید برای رفع این چالش چاره اندیشی شود، افزود:همانگونه که برای کاهش تلفات جاده ای، بیماری های واگیر دار تلاش می کنیم باید برای کاهش تلفات دریا نیز برنامه داشته باشیم.

 

حسینی پور با بیان اینکه تعرض به ارزش های اسلامی در سواحل استان مشاهده می شود که باید برای تقویت باورهای دینی مردم تلاش کرد، گفت: نباید اجازه دهیم در استانی که بیش از ۱۰هزر و ۴۰۰شهید برای حفظ ارش ها جان دادند احدی حاشیه و تهدید فرهنگی ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه قاطبه مردم متدین هستند و شئونات اسلامی را رعایت می کنند، خاطرنشان شد:‌نباید اجازه دهیم اندک رفتارهای خلاف شئون در سواحل دیده شود.

 

حسینی پور با اشاره به منویات رهبری مبنی بر بهره مندی استان ها از سواحل دریا، گفت: باید برای اقتصاد دریا برنامه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه سواحل باید متولی داشته باشند، افزود: فرمانداران قطعا نمی توانند بدون وجود نقشه راه برای سواحل، در بحث ساماندهی سواحل اقدامات خوبی انجام دهند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت عمرانی سواحل با سازمان همیاری شهرداری های مازندران واگذار شده است، گفت: طراحی تمامی نوار ساحلی استان نیازمند همگرایی دستگاه ها است.

کد خبر 1176286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha