نقشه راه مسجد تراز انقلاب در مرحله طراحی قرار دارد

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه نقشه راه مسجد تراز انقلاب در مرحله طراحی قرار دارد، گفت: اگر مساجد ما به سمت مسجد تراز انقلاب سوق داده شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «کمال خداداده» امروز(۲۷اردیبهشت) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به مدیریت چندگانه مساجد در برخی از مساجد اشاره و اظهار کرد: در استان‌ها نمایندگان تشکیل قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی محراب در مرکز رسیدگی به امور مساجد رفع مشکلات مساجد را مدنظر قرار دهند موضوع حل میشود، موضوع محراب را نمیتوان از مسجد جدا کرد.

مسئول تشکیل قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی محراب در مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مدیر طبیعی مسجد و امام محل مرتبط با مسجد است، مقتضیات استان‌ها متفاوت است و حتما نقش دستگاه‌ها و داشتن مطالبه از دستگاه‌ها نیز بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام خداداده تصریح کرد: دستگاه‌هایی همچون اوقاف با این سیاست که اختیار را در اختیار  امور مساجد قرار داده رفتار میکند در حالی که طبق قانون مسئولیت دارد، الان بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه مساجد به یک نگاهی رسیدند که باید توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه نقشه راه مسجد تراز انقلاب در مرحله طراحی قرار دارد، یادآور شد: در این مسیر نیازمند شکل‌گیری یک ستاد (راهبری و پشتیبانی از مساجد کشور) به‌عنوان حلقه اتصال مساجد و دستگاه‌های اجرایی هستیم که نقش راهبری و هدایت را از طریق شورای سیاست‌گذاری ستاد ائمه جمعه را دارد.

 

حجت الاسلام خداداده اذعان کرد: اگر مساجد ما به سمت مسجد تراز انقلاب سوق داده شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 

وی گفت: احراز صلاحیت ائمه جماعات، انتصاب صدور احکام و نظارت بر کار ائمه جماعات از جمله وظایف این ستاد خواهد بود، تامین سرمایه اجتماعی ستاد بر عهده حوزه‌های علمیه است، سازماندهی متولیان اجتماعی و مسجدی بر عهده بنیاد مستضعفین است، در مجموع به فرموده مقام معظم رهبری مدیر طبیعی مسجد امام جماعت است.

کد خبر 1176316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha