۲۸ پرونده علیه وکلا در استان همدان طی سال جاری تشکیل شده است

غلامی گفت: امسال ۲۸ پرونده علیه وکلا در این استان تشکیل شد که برای ۲۴ مورد رای منع تعقیب صادر و یک وکیل محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «مهدی غلامی جلال» در جمع خبرنگاران گفت: ۲۱۲ پرونده تشکیل شده علیه وکلا در سال گذشته منجر به صدور منع تعقیب شد که بخشی از این پرونده های مربوط به سال ۱۳۹۹ است.

 

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان با بیان اینکه پس از بررسی پرونده ها ۴۱ مورد منجر به صدور محکومیت شد ابرازکرد: آرای صادره برای وکلای متخلف شامل توبیخ، درج در پرونده، تنزل درجه، تعلیق موقت و یک مورد ابطال بوده است.

 

وی بابیان اینکه پرونده های مربوط به وکلا توسط یک دادستان، پنج دادیار در سه شعبه رسیدگی می شود، تصریح کرد: امسال ۲۸ پرونده علیه وکلا در این استان تشکیل شد که برای ۲۴ مورد رای منع تعقیب صادر و یک وکیل محکوم شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۶۳ وکیل پایه یک فعال و ۵۹ وکیل کارآموز عضو کانون وکلای استان همدان هستند؛ اظهار داشت: طبق سفارش علمای دین و اخلاق برای سالم سازی یک مجموعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و یک وکیل مکلف به مبرا بودن از خطا است.

 

غلامی با بیان اینکه فرهنگ وکالت هنوز در جامعه نهادینه نشده است، گفت: چرا که در نهایت یک نفر از وکلا در به نتیجه رساندن پرونده موفق نخواهند بود و این از سوی موکل به عنوان قصور و کوتاهی تلقی می شود.

 

رییس کانون وکلای دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: پذیرش وکالت افراد به منزله پذیرش باورهای او نیست بلکه وکیل از حقوق موکل فارغ از نوع آیین و مذهب او باید دفاع کند.

 

کد خبر 1176325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha