کنگره شهدای فرصتی برای تبیین مجاهدت های روحانیت در دفاع مقدس است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی فرصتی برای ادا کردن دینمان به شهدا ایجاد کرده است، گفت: کنگره شهدای فرصتی برای تبیین مجاهدت های روحانیت در دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عصر امروز (۲۷ اردیبهشت) در نشست اعضای ستاد برگزاری کنگره ۴هزار شهید روحانی کشور و شهدای روحانی استان ایلام، اظهار کرد: همه ما نسبت به شهدا به‌ویژه شهدای روحانی مدیون هستیم که خون آنان در دفاع از کیان و ارزش های اسلامی به زمین ریخته شد.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه نقش روحانیت نقشی بی بدیل در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده است، گفت: قشر روحانیت، مردمی ترین قشری و نهادی بوده که پیوند ناگسستنی با مردم داشته و دارند و مدافع حقوق مردم بوده و مشی مردم داشته و در سخت ترین شرایط همگامی و همراهی را با مردم داشته اند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: در  دوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیت ما حضوری گسترده داشتند و در  جهادی که رزمندگان اسلام داشتند در کنار آنان از انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف دفاع کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه آنچه در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی شد ایمان به خدا و اعتقادی به ارزشی  که شهادت برای رزمندگان اسلام داشت و اجر مجاهد فی سبیل الله بوده است، گفت: روحانیت ما در  ایجاد فضای معنوی در جبهه ها، تبیین ارزش ها، باورهای دینی، اعتقادی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جبهه ها  نقش مهمی بر عهده داشتند.

 

وی با بیان اینکه روحانیت در جبهه ها در عرصه های تبلیغی، رزمی و بسیجی و رزمی تبلیغی حضور داشتند، افزود: بسیاری از روحانیون ما در دوران دفاع مقدس، زمانی که نیاز بود اسلحه در دست می گرفتند و در کنار رزمندگان اسلام لباس بسیجی بر تن می کردند و  به دفاع از سرزمین اسلامی می پرداختند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: تعدادی از طلبه ها هم داریم  که گمنام به‌عنوان بسیجی در دفاع مقدس حضور می یافتند و به عنوان بسیجی زندگی کردند و به صورت گمنام و بسیجی وار وفات یافتند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه بالاترین درصد مشارکت در دوران دفاع مقدس  نسبت به جمعیت اقشار، مختص به روحانیت بوده است،  افزود: بیش از اینکه بتوانیم از  نقش آفرینی روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس و خدمات خدمات آنان به اسلام، انقلاب و مردم برای نسل جوان داشته باشیم،  دشمن  تلاش کرده علیه روحانیت تبلیغ کرده و اذهان را مهندسی کرده است.

 

وی بیان کرد: کنگره شهدای روحانی فرصتی برای ادا کردن دینمان به شهدا ایجاد کرده است که خالصانه با خون خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه امروز در شرایط که قرار داریم لازم است  فضای جامعه ما معطر به عطر شهادت، شهید و  یاد و خاطره شهدای روحانی، جبهه و ایثارگری باشد، تصریح کرد:  امروز لازم است با جهاد تبیین تلاش ها و ایثارگری های شهدا و به ویژه شهدای روحانی برای جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شذ: در طول تاریخ کشور ما روحانیت کسانی بوده اند که خالصانه ایستاده اند، ولایت فقیه در طول تاریخ ما اولین مدیریتی است که توانسته است جنگ را اداره کند و این امر نشان دهنده نقش روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از ایران بوده است  در حالی که شاهان ما در هر جنگی تکه ای از سرزمین ایران را تقدیم دشمن کرده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان با توجه به نقش روحانیت در جامعه،هجمه و تبلیغات زیادی علیه روحانیت داشته اند، گفت: در دفاع مقدس، ما از یازده کشور اسیر داشتیم، در واقع ما در یک جنگ جهانی قرار داشتیم،محدودیت‌های زیادی در دوران دفاع مقدس برای تجهیزات دفاعی داشتیم، جنگ تانک با تن بود امروز دشمنان فضا سازی کردند که مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: اکثریت  طلبه ها و روحانیت  ما از نظر معیشت در دهک های پایین جامعه قرار دارند، افزود: کنگره فرصتی برای تبیین مجاهدت های روحانیت در سطح جامعه است که این مجاهدت ها و ایثارگری ها برای مردم شناخته شود.

 

وی یادآور شد: امروز نیاز است که در بحث کنگره شهدای روحانی، ارتباطی با دانش آموزان و دانشجویان برای تبیین نقش روحانیت برقرار شود و در فضای مجازی و صدا و سیما نیز در راستای تبیین مجاهدت های شهدای روحانی برنامه ریزی شود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: تمهیدات لازم  برای برگزاری کنگره شهدای روحانی در استان به ویژه به حضور اقشار مختلف مردم و نسل جوان انجام شود.

 

کد خبر 1176349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha