مشارکت مردم برای نظارت بر بازار لازم است/مبارزه با فساد در عدالت اقتصادی

شهیر با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار گفت: با توجه به کمبود نیروی نظارتی و بازرسی اصناف و لزوم نظارت همگانی مشارکت مردم برای نظارت بر بازار لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «احسان شهیر« روز سه شنبه(۲۷ اردیبشهت) در نشست شورای اداری تیران و کرون اظهارداشت: طرح عدالت اقتصادی دولت به نفع مردم و حمایت از مردم جامعه است که در اجرای آن نیز مردم کمک کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: با توجه به کمبود نیروی نظارتی و بازرسی اصناف و لزوم نظارت همگانی مشارکت مردم برای نظارت بر بازار لازم است که اینگونه از فرصت های سودجویان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بیش از 200 هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: 2 هزار نیروی بازرس در این استان امکان نظارت بر همه مغازه ها را ندارد.

 

شهیر ادامه داد: امکان نظارت دائم وجود ندارد ولی مردم با نظارت همگانی امکان این بازرسی و پیشگیری را فراهم می سازند.

 

وی با بیان اینکه شناسه های مشخصی مثل دوران کرونا برای هر واحد صنفی آماده و باید در مغازه نصب کند، تصریح کرد: این نشان امکان ثبت گزارش را با اسکن بارکد فراهم می سازد که در هر منطقه بازرسین موضوع را بررسی می کنند.

 

مبارزه با فساد در عدالت اقتصادی

 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه دولت برای عدالت اقتصادی و تحول در وضع جامعه در کمتر از یک سال فعالیت خود این کار را شروع کرده، تصریح کرد: همواره دولت ها تغییرات را به چهار سال دوم واگذار می کنند اما هیات دولت این بار با جسارت کامل برای بهبود اوضاع کشور این کار را در کمترین زمان کار خود انجام داد.

 

وی ادامه داد: استفاده از کالای یارانه ای به صورت پنهان سبب کاهش رفاه قشر ضعیف جامعه بود و در صادرات نیز اجناس دارای ارز دولتی در تولید محصول بکار می رفتند و به صورتی حق مردم ضایع می شد.

شهیر سودجویی و فساد به سبب اینکه افراد ارز دولتی می گرفتند اما کالا وارد نمی کردند را مهم خواند و اذعان داشت: امکان رقابت تولید داخل به سبب هزینه های بالا با کالای وارداتی وجود نداشت.

کد خبر 1176353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha