حدود ۲۹۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری یارانه دریافت کردند

مولوی گفت: ۲۸۹ هزار و ۹۳۲ خانوار که شامل ۸۸ درصد خانوارهای استان چهارمحال و بختیاری می‌شود یارانه نقدی جدید را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن مولوی» روز (سه شنبه ۲۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران این استان که در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همچنین ۱۵ هزار و ۷۹۴ خانوار در استان مشمول دریافت یارانه نشدند و حدود ۹ هزار خانوار نیز جاماندگان از یارانه‌ها هستند که می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که میانگین کشوری واجدین شرایط برای دریافت یارانه ۷۹ درصد جمعیت است که این نشان می‌دهد در استان ۹ درصد بالاتر از میانگین کشوری یارانه دریافت شده است.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد خانوارهای استان در سه دهک پایانی قرار دارند، تصریح کرد: ۱۰۸ هزار خانوار استان جزو دهک‌های اول تا سوم هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: همچنین ۶۰ درصد خانوارها شامل ۱۸۱ هزار خانوار در دهک‌های چهارم تا نهم جای گرفته و ۱۰ درصد خانوارها در دهک دهم قرار دارند که یارانه آنها حذف شده است.

 

مولوی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵ مرحله یارانه به حساب سرپرست خانوارهای استان واریز شده است، تاکید کرد: مرحله ۱۳۵ مرحله جدید است که یارانه ۲ ماه اردیبهشت و خرداد به حساب سرپرست خانوارها واریز شده است که ماهانه برای دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز شده است.

 

وی تصریح  کرد: خانوارهایی که یارانه مشمول حال آنها نشده است بدون مراجعه حضوری از سه طریق می‌توانند اعتراض خود را اعلام کرده به این صورت که می‌توانند به سامانه حمایت به آدرس اینترنتی  https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ اعتراض کنند که ظرف یک ماه به اعتراض این افراد رسیدگی می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین جامانده‌ها و حذف شده‌های سال ‌های گذشته نیز می‌توانند به سامانه‌ای که به تازگی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده به آدرس   my.gov.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 1176366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha