سازمان‌های بین‌المللی رویکرد مناسبی درباره تحولات افغانستان، فلسطین و یمن اتخاذ کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نهادها، سازمان‌های بین المللی و اروپایی رویکرد مناسبی درباره تحولات جاری افغانستان، فلسطین و یمن اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  اینگرید بروثکوا معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواکی که برای شرکت در نشست رایزنی های سیاسی معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلواکی به تهران سفر کرده است با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز رضایتمندی از نتایج رایزنی های سیاسی میان معاونان دو وزارتخانه، آمادگی ایران را برای ارتقاء و تعمیق همکاری های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و نیز در سازمان های بین المللی ابراز داشت.  

وزیر امور خارجه برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصت مناسبی به منظور گفت وگو در زمینه های جدید تجاری و اقتصادی ذکر کرد.

وی با اشاره تحولات جاری در منطقه، به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر  مخالف با جنگ و آسیب به مردم غیرنظامی اشاره و اظهار داشت متاسفانه در منطقه ما نیز از جمله در افغانستان، فلسطین و یمن صحنه های دلخراش آسیب به مردم عادی، زنان و کودکان را شاهدیم و لازم است نهادها و سازمان های بین المللی و اروپایی رویکرد مناسبی را اتخاذ و توجه بیشتری را در این موضوع صورت دهند.

تاکید بر اهمیت تقویت ارتباطات سیاسی و مناسبات اقتصادی فیمابین

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواکی نیز در این دیدار با ابراز خوشوقتی از برگزاری نشست رایزنی های سیاسی میان دو کشور بر اهمیت تقویت ارتباطات سیاسی و مناسبات اقتصادی فیمابین دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 1176367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha