مردم نوع دوست مازندران ۶۷میلیارد تومان از ایتام و محسنین حمایت کردند/توسعه اشتغال خانگی؛ راهبرد کمیته امداد

بختیاری با بیان اینکه ۲هزار و ۶۱۸ یتیم و ۹هزار و ۷۰۰ محسنین در استان مازندران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: بیش از ۵۱هزار حامی نیک اندیش سال گذشته ۶۷میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مرتضی بختیاری» امروز(۲۸اردیبهشت) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با محوریت شورای زکات ضمن تحسین عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران و گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان، اظهار کرد: ۴۴۵میلیارد و ۹۷۱میلیون تومان درآمد کمیته امداد مازندران در یک سال بوده است.

 

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به پیشینه نوع دوستی مردمان مازندران، افزود: ۸۰هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۶۱۸ یتیم و ۹هزار و ۷۰۰ محسنین نیز در استان داریم، گفت:بیش از ۵۱هزار حامی در استان داریم.

 

بختیاری با بیان اینکه حامیان استان ۶۷میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند، افزود: پول ایتام بلافاصله به حساب یتیم واریز می شود.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد موظف است ریال به ریال دریافتی های مردم نوع دوست را برای مددجویان هزینه کنند، گفت: داشبورد مدیریتی در استان ها در اختیار نماینده ولی فقیه درمازندران قرار دارد و می توانند مشاهده کنند دریافتی ها در چه سرفصلی هزینه می شود.

 

بختیاری با تاکید براینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، افزود: ۵۰۰هزار اشتغال سهمیه کمیته امداد است و تلاش داریم این مهم با همراهی مسئولین و خیرین محقق شود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱هزار و ۲۲ فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: امسال ۱۶هزار و ۳۷۵فرصت شغلی در استان باید ایجاد شود که تسهیلات قرض الحسنه برای این مهم ۸۰۰میلیارد تومان تدبیر شد.

 

بختیاری با بیان اینکه یکی از راهبردهای کمیته امداد اشتغال خانگی است، افزود: ۵۲درصد مددجویان سرپرست خانوار و از بانوان هستند.

 

وی بختیاری با بیان اینکه ۶۰۰میلیارد تومان زکات درقالب تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی داشتیم، ادامه داد: با لغو این تفاهم نامه و عقد تفاهم نامه با ائمه جمعه این میزان به ۸۰۰میلیارد تومان رسید.

کد خبر 1176463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha