قرار گیری خدمات درمان ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت

جعفرزاده گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و زوجین نابارور با نشان دار شدن در سامانه نسخه الکترونیکی، داروها، آزمایشات و خدمات اختصاصی ناباروری را با بیمه دریافت می کنند.

«فریده جعفری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: که از ابتدای سال 1400 خدمات ناباروری در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و زوجین نابارور با نشان دار شدن در سامانه نسخه الکترونیکی، داروها، آزمایشات و خدمات اختصاصی ناباروری را با بیمه دریافت می کنند.

 

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی افزود: خدمات ناباروری شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI ، FET تا سه دوره در طول یکسال تحت پوشش بیمه بوده و 90% تعرفه دولتی در بخش دولتی و 90% تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش های عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

جعفری ادامه داد: هزینه های این خدمات در سال 1400 ، از حداقل 550 هزار تومان تا 4.100 هزار تومان در بخش دولتی و از حداقل 976 هزارتومان تا 6.900 هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه تحت پوشش می باشند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از پوشش بیمه ای  56 کد داروی ناباروی با سهم سازمان 90% خبر داد و گفت: در استان آذربایجان غربی خدمات ناباروری در دو مرکز آموزشی درمانی جامع زنان کوثر و مرکز جراحی محدود دکتر تیزرو طرف قرارداد بیمه سلامت بوده و در صورت مراجعه بیمه شدگان به مرکز درمانی غیرطرف قرارداد خارج از استان، پرداخت هزینه این خدمات از طریق واحد خسارت متفرقه اداره کل صورت قرار می گیرد.

کد خبر 1176469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha