هیسپان تی وی و ارائه حقیقت به مخاطب

امریکای لاتین چگونه می تواند از حقیقت آنچه در دو جنگ یمن و اوکراین روی می دهد با خبر شود؟ پروپاگاندای غرب درباره اوکراین را تماشا کند یا مانند سایر کشورها چشم خود را به روی جنایات غرب در یمن ببندد؟

به گزارش خبرگزاری شبستان، رسانه برون مرزی هیسپان تی وی یادداشتی را در اختیار شبستان قرار داده است که از نظر می گذرد:

امریکای لاتین چگونه می تواند از حقیقت آنچه در دو جنگ یمن و اوکراین روی می دهد با خبر شود؟ پروپاگاندای غرب درباره اوکراین را تماشا کند یا مانند سایر کشورها چشم خود را به روی جنایات غرب در یمن ببندد؟
حقیقت چیست؟ فروردین 1394 که ائتلافی از کشورهای غربی و عربی به رهبری آمریکا و انگلیس با حضور مستقیم عربستان سعودی و امارات به یمن هجوم بردند و بخش های زیادی از آن کشور مستقل و دارای فرهنگ غنی و تاریخ طولانی را اشغال کردند، مردم و ارتش یمن دست به مقاومت زده و جنگی میهنی برای نجات خود و آزادی از اشغالگری را رقم زدند. اما کمتر رسانه ای در جهان اخبار آن را درست مخابره کرد. 
رسانه های جریان اصلی غرب تلاش می کنند ارتش و کمیته های مردمی یمن که زیر نظر دولت نجات ملی یمن در صنعا پایتخت یمن فعالیت می کنند را نیروهای نیابتی ایران معرفی کنند و جنگ یمن را نوعی (Proxy Forces) نشان دهند. حال آنکه حتی یک غیر یمنی در میان مدافعان یمنی و ارتش آن کشور نیست و اصولا با محاصره 8 ساله امکان آمد و رفت میان یمن و دیگر کشورهای جهان ممکن نیست چه رسد به سفر از ایران. 
امریکا و عربستان تلاش می کنند یورش وحشیانه و خونین علیه ملت یمن را گامی برای بازگرداندن دولت مستعفی یمن به صنعا معرفی کنند آن هم دولتی که رئیس جمهورش با دستور شاه سعودی از سمتش برکنار شده و سایر افراد آن دولت هم در هتل های ریاض پایتخت عربستان هستند نه در کشور خودشان یمن. 

 

اما جنگ نیابتی چیست؟ 
مصداق بارز جنگ نیابتی یا همان (Proxy War ) را در اوکراین سال 2022می توان دید؛ از سال 2014 امریکا و انگلیس در اوکراین گردان های نازیستی موسوم به آزوف را ایجاد کردند که وظیفه آنها به عنوان نیروهای نیابتی کشتن و آزار روس تباران استان های دونتسک، لوهانسک، ائودسا و خارکف بود. سپس با دولت غربگرای زلینسکی آنچنان روسیه را تحریک کردند که آتش جنگ افروخته گردد تا اوکراین به نیابت از آمریکا و ناتو با روسیه بجنگد و توان روسیه تحلیل برود. البته در اصل مردم اوکراین قربانی جنگ نیابتی شدند و زندگی و کشورشان را از دست دادند تا امریکا و انگلیس بتوانند روسیه را متوقف سازند. 
به بیان بهتر دفاع دولت صنعا از یمن جنگی میهنی است و آنچه اوکراین به نیابت از غرب انجام داد جنگی نیابتی و غیرلازم بود. اما همه این موارد دقیقا وارونه توسط رسانه های جریان اصلی غرب به جهان مخابره می شود. 
رسانه ای آزاد اندیش مانند هیسپان تی وی با انتشار دقیق و درست اخبار رویدادهای یمن و اوکراین و بررسی رفتار غرب در دو بحران ضد انسانی که روی داده می تواند حقیقت را به مخاطبان خود در امریکای لاتین ارائه کند چرا که آنها در منطقه ای به دور از هر دو جنگ هستند. 


یکی از مصادیق این مدعا بخشش میلیاردها دلار کمک نظامی و لجستیک امریکا و انگلیس به ارتش اوکراین در حین جنگ است و در مقابل همین امریکا و انگلیس کمک های نظامی به عربستان سعودی ارائه می کنند تا هر چه بیشتر یمن را اشغال کند و ملت آن را نسل کشی کند. تنها در یک قلم یک ملت 30 میلیون نفری 8 سال در محاصره کامل به سر می برد و امکان ارسال غذا و دارو برای کودکان آنها هم نیست. 
رسانه ای ارزشمند است که بتواند اثبات کند دقیقا کدام جنگ نیابتی است و در مقابل کدام نظامیان برای دفاع از میهن خود مبارزه می کنند. کافیست تا امریکای لاتین مظلومیت یمن را در هیسپان تی وی تماشا کند، قطعا از یمن حمایت کرده چنانکه مردم و جریان های ضد امپریالیسم از ملت فلسطین حمایت می کنند. 

 

کد خبر 1176483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha