طرح «چهره به چهره»  با هدف تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای مفاهیم دینی و قرآنی در مساجد شکل گرفت

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: طرح «چهره به چهره» با هدف تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای مفاهیم دینی و قرآنی از ۱۴ سال پیش در استان‌های مرزی کشور آغاز شد و تا به امروز در استان آذربایجان غربی دنبال می‌شود.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: در استان ما 45 مربی وجود دارد که دوره ها مقدماتی را گذرانده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی افزود: سهم آذربایجان غربی 26 مربی است که به مشهد اعزام شدند.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی، مربیان اعزام شده مسئول کانون های برتر و فعال هستند که مسولیت طرح چهره به چره را نیز قبول کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه این اردوی آموزشی از (27تا 31اردیبهشت) در مشهد برگزار می شود، گفت: اجرای این طرح در سال ۱۳۸۰ به ابتکار «حجت‌الاسلام محسن قرائتی» و تایید مقام معظم رهبری در چهار مقطع زمانی با ۳۲ ساعت آموزش در استان تهران آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ تمهیدات لازم برای اجرای آن در ۱۲ استان مرزی فراهم شد.

بیگی خاطرنشان کرد: اجرای طرح چهره به چهره در قالب تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی از همان سال در استان کلید خورد و با توجه به سهمیه استان، مربیان مورد نیاز طرح برای تشکیل حلقه‌های تربیتی و معرفتی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و حلقه‌های تربیتی در استان شکل گرفت.

وی یادآور شد: این حلقه‌ها در گروه سنی هشت تا ۱۶ سال و با اعضای هشت تا ۱۵ نفره تشکیل می‌شود و طرح مسائل اعتقادی و تربیتی و برنامه‌های آموزشی شامل روخوانی و تفسیر قرآن را دنبال می‌کنند.

این مسئول گفت: در این طرح، مربیان مخاطب خود را جوانان و نوجوانان محله‌ها قرار می‌دهند و برای مشارکت مستمر آن‌ها در این حلقه‌های تربیتی، برنامه‌های تشویقی در نظر می‌گیرند تا به این ترتیب جوانان و نوجوانان را وارد مباحث روز و مسائل اجتماعی کنند و از نظرات آن‌ها درباره این مسائل، بهره بگیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: مربیان قبل از تشکیل حلقه‌ها تحت آموزش قرار گرفته‌اند و همزمان با تشکیل حلقه‌ها نیز، محتوای لازم با ارائه کتاب و لوح‌های فشرده در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد ضمن اینکه دوره‌های آموزشی نیز به صورت فصلی در استان‌های متخلف کشور برای مربیان این طرح برگزار می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مساجد شهرستان‌ها در اولویت اجرای این طرح قرار دارند، اما بنا بر صلاح دید مربی، حلقه و اعضای آن، امکان برگزاری حلقه‌ها در سایر اماکن عمومی از جمله کتابخانه‌ها و مدارس نیز وجود دارد.

کد خبر 1176504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha