رشد ۴۰ درصدی اشتغال در پارک ‌های علم و فناوری

خیرالدین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون شاهد رشد ۴۰ درصدی اشتغال در پارک ‌های علم و فناوری بوده ایم و از ۶۵ هزار اشتغال به ۹۰ هزار اشتغال افزایش یافته اند و تعداد شرکت ‌های دانش ‌بنیان نیز از یک هزار و ۶۶۴ مورد به یک هزار و ۷۱۶ مورد افزایش یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی خیرالدین»، امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت) در اجلاس سراسری روسای پارک ‌های علم و فناوری کشور که به میزبانی پارک علم و فناوری فارس برگزار شد گفت: توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان یک ضرورت است و استفاده از ایده‌ های شرکت‌ های فناور و پارک‌ های علم و فناوری در سیاست گذاری‌ ها مورد توجه وزارت علوم است.

 

معاون وزیر علوم افزود: پارک‌ های علم و فناوری کشور باید برنامه ‌های مدون خود را برای اجرایی شدن شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه کنند.

 

وی اضافه کرد: شرکت ‌های دانش ‌بنیان به تنهایی کافی نیست بلکه اقتصاد کشور را باید به سمت اقتصاد دانش ‌بنیان هدایت کنیم که یک موضوع فرهنگی بوده و اقدامات لازم برای اجرای آن باید انجام شود.

 

خیرالدین تاکید کرد: توجه به بازار و تقاضا از الزامات تحقق اقتصاد دانش ‌بنیان است و تولید و بازار باید مبتنی بر اقتصاد دانش ‌بنیان باشد وگرنه شرکت‌ های دانش ‌بنیان در آینده بیکار خواهند شد.

 

وی ادامه داد: برای تسهیل مسیر تبدیل واحدهای فناور مستقر در پارک ها به شرکت های دانش بنیان ارائه مجوزها باید تسهیل شوند و با همین هدف برای مراکز رشد، موافقت اولیه صادر می ‌شود تا در مراحل بعدی موافقت نهایی نیز صادر شود.

 

معاون وزیر علوم اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون شاهد رشد ۴۰ درصدی اشتغال در پارک ‌های علم و فناوری بوده ایم و از ۶۵ هزار اشتغال به ۹۰ هزار اشتغال افزایش یافته اند و تعداد شرکت ‌های دانش ‌بنیان نیز از یک هزار و ۶۶۴ مورد به یک هزار و ۷۱۶ مورد افزایش یافته اند.

 

کد خبر 1176507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha