فعالیت ۱۹۲ کانون فعال علمی و پژوهشی در حوزه های علمیه فارس

حجت الاسلام مقیمی حاجی گفت: ۱۹۲ کانون فعال علمی و پژوهشی در فارس وجود دارد که فرصت مطلوبی برای پیگیری مباحث درسی و گفتگوهای علمی حوزه های علمیه به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «ابوالقاسم مقیمی حاجی»، امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: در سطح کشور 500 مدرسه علمیه داریم که به هر یک از این مدارس سالانه تنها یک میلیون تومان بودجه اختصاص داده می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: این اجلاس فرصتی است تا مدیران مدارس علمیه به بیان مشکلات و مسایل خود بپردازند تا برای رفع آسیب ها و مشکلات به انجام اقدامات لازم بپردازیم.

وی اضافه کرد: رفع برخی از این مشکلات و موارد به مصوبات کشوری نیاز دارد و خطاهای موجود در نظام آموزشی باید از زبان کارشناسان شنیده شود تا پیگیری مناسب به انجام برسد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه سراسر کشور اعلام کرد: بودجه پژوهشی حوزه های علمیه سالها نزدیک به صفر بوده و باید به سمت منابع پایدار و فعالیت با امکانات جهادی حرکت کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه در پایه سوم باید انجام شود و سال گذشته ۲۶ کارگاه در سراسر کشور برگزار شد و مورد حمایت قرار گرفتند و پژوهش سراهای استانی، محل برگزاری کارگاه و مرکز تحقیق قرار داده شده اند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به فعالیت های کانون علمی و پژوهشی در کشور گفت: ۱۹۲ کانون فعال علمی و پژوهشی در فارس وجود دارد که فرصت مطلوبی برای پیگیری مباحث درسی و گفتگوهای علمی حوزه های علمیه به شمار می روند.

کد خبر 1176523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha