کم آبی در لرستان بی سابقه است

زیویار، با اشاره به کاهش بی سابقه منابع آب لرستان، گفت: مدیریت منابع آب در این راستا ضروری بوده و باید با برداشت غیرقانونی و بدون مجوز آب برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار»، امروز(28اردیبهشت)، در شورای حفاظت از منابع آب لرستان، به کاهش نزولات آسمانی و کم‌آبی بی‌سابقه در سال جاری اشار کرد و اظهار داشت: باید با برداشت غیرقانونی و بدون مجوز آب، با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

استاندار لرستان افزود : در راستای تعیین تکلیف ایستگاه‌های پمپاژ آب سطح استان باید کار گروهی تشکیل و به ‌صورت کارشناسی شده در این زمینه اقدام شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود منابع آب، فرمانداران نسبت به تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف کشاورزان و مشخص نمودن الگوی کشت، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ظرف دو هفته اقدام کنند.

 

زیویار با اشاره به اینکه وضعیت منابع آب در استان نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: همکاری بین دستگاهی برای استفاده صحیح از منابع موجود ضروری است.

 

وی با بیان اینکه کمبود منابع آب موجب شده تا محدودیت‌هایی در زمینه اجرای برنامه‌ها در حوزه آب استان به وجود آید، گفت: برای رفع این محدودیت‌ها به یک بازه زمانی بیش از ۳ الی ۴ ساله زمان لازم است.

کد خبر 1176539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha