۱۰۵ هزار بیمار کلیوی در کشور وجود دارد

پناهی با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است، گفت: انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران کلیوی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل انجمن کلیوی کشور با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر ۱۰۵ هزار بیمار مضمن کلیوی، پیوندی و دیالیزی تحت پوشش انجمن قرار دارد.

 

اعظم پناهی با اشاره به اینکه تمام مدیران در سراسر کشور در تلاش هستند و مدیران و خیران خود را وقف انجمن کلیوی و بیماران کرده اند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی واقعا مظلوم هستند، از روزی که دچار مشکل کلیوی می شوند تا پایان عمر با وضعیت خاصی زندگی می کنند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه امید به زندگی در بیماران دیالیزی بسیار پایین و در حد ۳۰ تا ۶۰ درصد است، تصریح کرد: انجمن تشکیل شده و موظف به حمایت از بیماران است تا این بیماران حداقل به زندگی عادی بازگردند چراکه در هر هفته این بیماران سه بار دیالیز می شوند و هزینه های بالایی به لحاظ رفت و آمد به این بیماران وارد می شود. زندگی این بیماران به دستگاه وابسته است و گاها برخی از آن ها چندین دهه دیالیز می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه بیماران پیوندی باید تا اخر عمر تحت مراقبت قرار داسته باشند، گفت: وضعیت اقتصادی کشور متاسفانه مناسب نیست و وضعیت برای بیماران بسیار  بغرنج تر است چرا که علاوه بر هزینه‌های عدی زندگی هزینه درمان روند بیماری را نیز متحمل می شوند.

 

به گفته پناهی، یک پدر خانواده که یک روز در میان دیالیز می شود منبع درآمد به طور کامل قطع می شود چراکه دیگر کارفرمایی حاضر به پذیرش بیماران دیالیزی نیست، وضعیت اشتغال این بیماران واقعا نگران کننده است.

 

مدیر انجمن کلیوی زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: که انجمن خیریه کلیوی زنجان با تشکیل کمیته تخصصی دوازده گانه با برنامه ریزی هدفمند توانسته نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز شهرستان ها و دفاتر نمایندگی انجمن و بخش پیوند کلیه در سال ۸۰  در جهت رفاه حال بیماران دیالیزی اقدام و با قرارداد با مراکز کلی کلینیکی و پاراکلینیکی و داروخانه های فوریت درمانی دسترسی و رفاه حال بیماران اقدام نماید.

 

به گفته محمدرضا طهماسبی، این انجمن با جذب اعتماد خیرین زنجانی توانسته در کوتاه مدت نسبت به راه اندازی مراکز درمانی دیالیز داروخانه آزمایشگاه و دندانپزشکی و سایر خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و آموزشی تحقیقاتی در تمام مرکز انجمن کلیوی در شهرک آزادگان برای خدمات در دسترس اقدام حمایتی در پنج طبقه با زیربنای تا ۱۰۰۰ متر و همچنین با برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی توانسته از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده بیماران کلیوی تعداد ۱۶۵۰ نفر با مراقبت و پیوند کلیه از چرخید خارج و به چرخه زندگی بازگرداند.

کد خبر 1176571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha