رونمایی از دستاورد پرورش و مولدسازی ماهی آزاد دریای کاسپین در قفس

صیاد بورانی با اشاره به رونمایی از دستاورد علمی - ترویجی پرورش و مولدسازی ماهی آزاد گفت: همگام با سیاستهای کلان تولید جهادی کشور این پژوهشکده در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و ترویجی با شرکت مکین دریا کاسپین کرده است .

« محمد صیاد بورانی» امروز ( چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار شبستان در انزلی به بحران کم آبی و خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیمی اشاره کرد و گفت: مهمترین سیاست و اولویت‌های پژوهشی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دستیابی به فناوری‌های نوین بومی شده در بهره وری آب و استفاده بهینه از منابع آبی کشور است.


رئیس پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور اظهار داشت: همگام با سیاست‌های کلان تولید جهادی در کشور این پژوهشکده در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و ترویجی با شرکت مکین دریا کاسپین اقدام به معرفی و بررسی گونه های بومی به منظور تقویت صنعت پرورش ماهی در قفس در دریای کاسپین کرده و در گام اول با ذخیره سازی بچه ماهیان آزاد نسل سوم اهلی تولید شده در مرکز تحقيقات ماهيان سردآبی كشور (تنکابن) در قفس های شناور شرکت مذکور در آذر ماه ۱۳۹۹ با میانگین وزن ۲۰۰ گرم موفق به برداشت ماهیانی با میانگین وزن هزار و۲۰۰ گرم با نظارت و بررسی‌های علمی کارشناسان پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور شده است.

 

وی همکاری و حمایت های همه جانبه کارشناسان مرکز تحقیقات ماهیان سردابی و اداره کل شیلات استان گیلان را در یک بازه زمانی ۱۰ ماهه در دستیابی به این مهم اثر گذار دانست و افزود: مولدین ماهی آزاد از قفس ها صید شده جهت نگهداری به یکی از مراکز پرورش ماهیان سردابی استان انتقال پیدا کردند.


وی تصریح کرد: این پژوهشکده در گام بعدی از تحقیقات خود با توجه به نتایج و مولدین با کیفیت بدست آمده اقدام به مولدسازی (ایجاد شرایط رسیدگی و فرآیندهای پیش از تکثیر) و تکثیر از مولدین به دست آمده در فصل تکثیر پیش روی می کند.


صیاد بورانی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده آبزی پروری و شرکت مکین دریا کاسپین در فاز جدید با مطالعه بر روی گونه های دیگری از جمله ماهی کپور سازان و ماهی سفید به منظور پرورش ماهی در قفس برنامه ريزي شده است.

کد خبر 1176600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha