توجه به حوزه پژوهشی از تاکیدات حوزه علمیه استان فارس است

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: توجه به حوزه پژوهشی از تاکیدات و اولویت های حوزه علمیه استان فارس است و ایجاد نشاط تحصیلی در مدارس علمیه در گروی تقویت عنصر پژوهش در این مدارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، امروز (چهارشنبه 28 اردیبهشت) در اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: شنیده شدن نظرات مدیران حوزه علمیه در این اجلاس تبعات مطلوبی در پی دارد.

 

مدیر حوزه علمیه فارس افزود: برگزاری اجلاسیه مدیران و معاونین مدارس علمیه استان فارس در جوار امامزادگان واجب التعظیم و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)  نعمت الهی است.

 

وی اضافه کرد: توجه به حوزه پژوهشی از تاکیدات و اولویت های حوزه علمیه استان فارس است و ایجاد نشاط تحصیلی در مدارس علمیه در گروی تقویت عنصر پژوهش در این مدارس است.

 

جچت الاسلام استوار میمندی با اشاره به امکان تعاریف مختلف برای پژوهش عنوان کرد: جشنواره «علامه حلی» و نشریات مدرسه ای از نمونه های ایجاد فرصت های پژوهشی در حوزه های علمیه است.

 

وی تصریح کرد: فعال کردن نشریات مدرسه ای موجب ایجاد نشاط علمی در مدارس علمیه می شود و در تولید این نشریات باید فرصت  مشارکت جمعی از طلاب فراهم شود.

 

مدیر حوزه علمیه فارس گفت: حضور طلاب در جشنواره ها و برنامه ها به برگزاری باشکوه تر برنامه ها منجر می شود و جشنواره «علامه حلی» دارای امتداد استانی و ملی است که باید امتداد مدرسه ای نیز برای آن ایجاد شود.

 

کد خبر 1176601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha