گیلان میزبان استان‌های ساحلی کشور می شود

ثقتی از میزبانی گیلان از استان‌های ساحلی کشور در قالب برگزاری همایش ملی «مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی در سواحل» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) در جلسه هماهنگی همایش ملی «مسئله شناسی فرهنگی و اجتماعی در سواحل» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در راستای توزیع عدالت اجتماعی گفت: این گسترش عدالت اجتماعی را در توزیع واکسیناسیون و آزادسازی سواحل شاهد بودیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه از دیرباز مردم به دلیل تملک نهادهای حقوقی و یا افراد حقیقی قادر به استفاده از تمام نوار ساحلی با وجود گستردگی آن نبودند افزود: دولت سیزدهم عزمی راسخ در آزادسازی سواحل داشت که رییس جمهوری در سفر به گیلان، دستور آزادسازی سواحل را صادر کرد و گیلان از استان‌های پیشرو در تحقق این مهم شد.

 

وی دغدغه مدیریت فرهنگی سواحل با توجه به ساختار بومی، محلی و اعتقادی مردم پس از آزادسازی آن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در گذشته با وجود۶۰ نقطه مدیریت شده برای حضور مردم در سواحل، شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی بودیم که دستور آزادسازی سواحل این دغدغه‌ها را افزایش داد.

 

ثقتی با تاکید بر مطالعه حوزه فرهنگی سواحل به منظور مدیریت مطلوب فرهنگی اذعان کرد: برگزاری گردهمایی «مسئله شناسی فرهنگی، اجتماعی سواحل» از شورای فرهنگ عمومی کشور کلید خورد که با توجه به حضور گسترده گردشگران در سواحل گیلان و تراکم جمعیت بالا، این استان میزبان این گردهمایی کشوری شد.

 

وی ادامه داد: گردهمایی مسئله شناسی فرهنگی، اجتماعی سواحل با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل امور اجتماعی و ائمه جمعه استان‌های ساحلی کشور پنج‌شنبه (۲۹ اردیبهشت) در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

 

به گفته ثقتی «سیدمجید امامی» دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور، «محمد عباسی» معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور و «مهدی حسین زاده» معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این گردهمایی یک روزه که در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود، حضور دارند.

 

وی از انعقاد تفاهم‌نامه بین‌سازمانی در این گردهمایی خبر داد و خاطرنشان ساخت: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد جبهه واحد بین سازمان‌ها در مدیریت سواحل منعقد می‌شود تا نتیجه آن را در تابستان جاری در ارتقا سطح فرهنگی سواحل شاهد باشیم.

 

کد خبر 1176606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha